برنامه‌های فضاسازی محیطی در تبریز، هویت محور است

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۱:۳۱:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۹۷۵۴
برنامه‌های فضاسازی محیطی در تبریز، هویت محور است
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، تمرکز بر موضوع هویت را به عنوان محور برنامه‌های فضاسازی محیطی در شهر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،حجت الاسلام احمد حمیدی در نشست مشترک با اعضای انجمن مجسمه سازان تبریز، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا المان‌ها و سازه‌های محیطی موجود در شهر را با توجه به عناصر هویتی دینی، انقلابی، ملی و محلی مورد توجه قرار داده و زمینه برای نمود بیرونی آن را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت نمود هویت ملی، بومی، انقلابی و دینی در این حوزه، اضافه کرد: تلاش ما بر این پایه است با ایجاد این پل و تفاهم با هنرمندان شاخص این عرصه، زمینه برای بازتاب یافتن آن در آثاری ماندگار که بتواند دهه‌ها در حافظه شهر و مردم بماند.

وی افزود: حفظ ماموریت و هویت ملی و بومی یکی از عمده‌ترین رسالت‌های ما بوده، تا بدین واسطه ضمن ارج نهادن به چهره‌ها و مفاخر حال حاضر، مواریث گذشتگان را هم حفظ کنیم و زمینه شناخت آنها را برای نسل جدید فراهم کنیم.

حمیدی گفت: همایش زنده نامان نیز با همین هدف برنامه ریزی شده و امیدواریم با بهبود شرایط کرونایی زمینه برای برگزاری آن فراهم شود، زیرا بزرگان برای تاریخ امروز ما کوشیده‌اند و از داشته‌ها و سرمایه‌های ما محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تمرکز بر این موضوع، زمینه همکاری سازنده و اثرگذار با انجمن تخصصی مجسمه سازان تبریز فراهم شده و از توان و استعداد آنها در غنابخشی به فضاهای شهری بهره ببریم.

وی در خاتمه تاکید کرد: سازمان آماده است در تعاملی مشخص و ضابطه‌مند، گامی در راستای مجسمه‌ها، پیکرها، و المان‌های شهری بردارد و در این راه به اهداف فرهنگی شهرداری تبریز نیز برسد.

این نشست با بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری تبریز در این خصوص و نیز تصمیم گیری در حوزه استفاده از تجارب ارزنده هنرمندان با تاکید بر هویت سازی بومی و ملی و انقلابی برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز