معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

طرح جابه‌جایی حاشیه‌نشینان تبریز، الگوی کل کشور خواهد بود

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۰۸:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۳۸۳۲
طرح جابه‌جایی حاشیه‌نشینان تبریز، الگوی کل کشور خواهد بود
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی جابجایی واحدها و انتقال به شهرک جوانان را اتفاق بزرگی برای شهر تبریز دانست و گفت: قطعا این اقدام نوعی الگوسازی در کشور خواهد بود که اگر همت کنیم این اتفاق رخ می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  جواد رحمتی در جلسه شورای راهبردی پروژه‌های مشارکتی شهرداری تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به احداث دو هزار واحد مسکونی در شهرک جوانان گفت: بخشی از سهم بازآفرینی شهری تبریز در شهرک جوانان رخ خواهد داد که باید باید مشخص شود چقدر از ظرفیت آنجا را می توان به این موضوع اختصاص داد.

رحمتی با اشاره به وظایف شهرداری در این خصوص افزود: برداشت وضع موجود و انتقال واحدها، اقدامات اجتماعی و اداری به طوری که گروهی تشکیل یافته و با شناسایی این افراد با آنها وارد مذاکره شود تا مشاغل و وضعیت آنها احصاء شود.

او ادامه داد: بدین ترتیب با لحاظ تعداد خانوار و تعداد جمعیت، در منطقه جدید برنامه ریزی انجام می یابد.

رحمتی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی تا چهار طبقه اجازه ساخت بنا در این شهرک داده شده است. جامعه هدف ما در این شهرک قشر کم برخوردار است و به همین دلیل سعی داریم این واحدها قیمت تمام شده اندکی داشته باشند.

او به لزوم تشکیل گروهی برای اقدامات اجتماعی در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: پیش از این نیز در پروژه ایده لی و ملازینال با همکاری اداره کل سیاسی و اجتماعی استانداری گروهی مطالعات اجتماعی انجام داده بودند تا نیازهای مردم منطقه شناسایی شود چرا که اگر می خواهیم این افراد را از محل زندگی خود جابجا کنیم، لازمه آن کار اجتماعی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز