تقدیر فرماندار از تلاش مجموعه شهرداری در کاهش آمار ابتلا به کرونا در تبریز

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۱:۲۸:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۴۷۷۹
تقدیر فرماندار از  تلاش مجموعه شهرداری در کاهش آمار ابتلا به کرونا در تبریز
فرماندار تبریز گفت: تلاش مجموعه شهرداری در مناطق ۱۰ گانه و محلات تبریز در طول هفته جاری موجب کاهش آمار کرونا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بهروز مهدوی در حاشیه جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا گفت: شهرداری تبریز هم  از نظر نیروی انسانی و هم از امکانات و  پشتیبانی در مناطق  مختلف شهر حضور مستمر و ملموس دارند و مطابق گزارش بازرسان شهرداران مناطق به همراه تیم و نیروی انسانی کافی در محل حضور دارند.

او افزود: اگر تمام شهروندان پای کار بیایند، و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، قطعا می توانیم  بر این ویروس غلبه کنیم.

رئیس ستاد شهرستانی مقابله با کرونا با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در هفته بسیج دوباره تاکید شد که در ۱۰ منطقه شهرداری این طرح به عنوان در قالب محله محور و خانواده محور اجرایی شود.

او اضافه کرد: در این طرح مقرر شد شهرداری پشتیبانی لازم را در بحث خودرویی، امکانات و ماسک و بسته حمایتی ادامه دهد.

مهدوی  کنترل خانه به خانه در محلات تبریز را محوری‌ترین بحث طرح شهید قاسم سلیمانی معرفی کره و افزود: با همکاری بسیج، ادارات و نهادهای مختلف و  سامانه ۴۰۳۰ دوباره کنترل خانه به خانه انجام می‌شود و اگر نیاز به حمایت یا مراقبت و یا نیاز به بحث های حمایت معیشتی باشد، اقدام متقضی صورت می‌گیرد.

او از کاهش ۵ الی ۱۰ درصدی آمار بستری شدگان کرونایی در شهر تبریز خبر داده و  گفت: بر اساس آماری که دانشگاه علوم پزشکی داده است، ۵ الی ۱۰ درصد کاهش آمار بستری داریم، اما نباید این موضوع به رفع محدودیت ها منجر شود و باید تا زمان دست‌یابی به درمان و داروی قطعی و واکسن کرونا، تغییر رفتار و شیوه فعلی زندگی را ادامه داده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

فرماندار تبریز کاهش و یا تمدید محدودیت‌ها را منوط به خارج شدن وضعیت شهر از قرمز به نارنجی دانسته و افزود: اگر آمار بستری و فوتی کاهش یابد و وضعیت شهر از حالت قرمز به نارنجی تغییر یابد، بخشی از محدودیت ها رفع خواهد شد.

او اضافه کرد: الان گروه شغلی یک فعالیت دارند و اگر آمار پایین بیاید، گروه شغلی ۲ نیز می تواند به فعالیت بپردازد. امیدواریم این آمار با همکاری مردم که سلامتی مردم را تأمین می کند، کاهش یابد.

مهدوی با اشاره به ارائه خدمات در محلات حاشیه‌نشین شهر تأکید کرد: محلات حاشیه‌نشین شهر نباید مورد تبعیض قرار بگیرد که این تبعیض موجب از دست رفتن سرمایه اجتماعی می شود.

 

نظر شما