استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت توجه به اشتغال معتادان بهبودیافته

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۰:۵۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۸۸۹۵
ضرورت توجه به اشتغال معتادان بهبودیافته
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر بازتوانی معتادان بهبودیافته در استان، از تمامی فعالان بخش خصوصی و صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی خواست که برای اشتغال معتادان بهبودیافته و بازگشت آنها به آغوش جامعه اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: اعتیاد، جرم نیست، بلکه یک بیماری است و همه ما در قبال درمان مبتلایان به این بلای خانمان‌سوز، وظیفه داریم.

وی افزود: از تمامی تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی استان انتظار داریم که بار دیگر همت آذربایجانی خود را به نمایش گذاشته و با جذب معتادان بهبودیافته و یا راه‌اندازی یک واحد تولیدی مخصوص برای این قشر، یاری‌گر مدیریت ارشد استان در مقابله با مشکلات اجتماعی باشند.

پورمحمدی با قدرانی از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: موفقیت‌های استان در زمینه مقابله با شیوع مصرف مواد مخدر، مرهون همدلی و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی و مجاهدت شبانه روزی دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی است.

وی با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز ماده 16 کشور در تبریز، اظهار داشت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پیشگام در راه اندازی چنین مراکزی بوده است.

پورمحمدی بر ضرورت اخذ مجوزهای لازم برای برخی مراکز درمان و بازتوانی معتادان در استان تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه با همت و تلاش تمامی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مرکز ماده 16 بانوان، تکمیل شده و پس از اخذ مجوزهای لازم و در آینده بسیار نزدیک افتتاح می شود.

استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا به اهمیت حساسیت بیشتر در درمان و بازتوانی زنان معتاد در جامعه اشاره کرد و افزود: از مسئولان امر انتظار داریم که موضوع درمان بانوان معتاد استان را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

پورمحمدی همچنین خواستار راه اندازی و تجهیز گرم‌خانه‌های استان با توجه به برودت هوا تاکید کرد و گفت: این مراکز باید دارای امکانات مناسب بوده و با نظارت های مختلف بهداشتی و اجتماعی، مورد استفاده افراد بی خانمان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان خبر داد و افزود: شرایط، عادی نشده و با توجه به شکننده بودن آمار بیماری، هر لحظه امکان افزایش مجدد آمار وجود دارد.

پورمحمدی گفت: فرهنگ سازی توسط صدا و سیما و سایر رسانه های استان و همچنین مشارکت خوب مردم در اجرای طرح های مقابله با کرونا، از جمله دلایل اصلی کاهش آمار مبتلایان به این بیماری در استان است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: پیشگیری و مراقبت شدید در بدو بیماری از جمله مولفه های موثر در قطع زنجیره انتقال بیماری کروناست که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه از افزایش بیش از 120 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: قدردان زحمات و تلاش های شبانه روزی تمامی همکاران در دستگاههای نظامی،انتظامی و امنیتی هستیم.

رضا استاد رحیمی با اشاره به آخرین وضعیت مرکز ماده 16 بانوان در تبریز، گفت: این مرکز در حال حاضر، 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک و پس از اخذ مجوزهای لازم از مرکز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز