استاندار آذربایجان شرقی:

علم، مهم‌ترین مولفه ثروت‌آفرین در جوامع کنونی است

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۰:۰۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۱۵۶۷
علم، مهم‌ترین مولفه ثروت‌آفرین در جوامع کنونی است
استاندار آذربایجان شرقی، علم را مهم‌ترین مولفه ثروت آفرین در جوامع کنونی برشمرد و بر افزایش توجه دانشمندان و صاحبان ایده به تجاری‌سازی علوم و خلق ثروت بیشتر برای جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در پیام صوتی به چهارمین دوره جایزه بزرگ علمی- دانشجویی (جایزه علمی علی پولاد)، با اشاره به نقش علم و دانش در پیشرفت و رفاه ملت‌ها، گفت: دین و فرهنگ ما به کسب علم و دانش ­اندوزی سفارش فراوان کرده و همواره علما و دانشمندان در جامعۀ ما، در صدر نشسته و قدر دیده‌اند.

وی ادامه داد: امروزه همۀ مولفه­‌های جامعه بشری دچار تغییر شده‌­اند و برای تشویق و حمایت اصحاب علم و ترویج دانش نیز شیوه­‌های جدید مورد نیاز است که یکی از این راه­‌ها تعریف جوایز علمی معتبر است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا نزدیک به ۴۰۰ جایزه معتبر علمی  اعطا می‌­شود که غربیان در این حوزه، سال‌هاست فعال بوده و جوایز خود را به یک برند مشهور تبدیل کرده‌­اند، در کشور ما نیز اگرچه در سال های اخیر، در سطح ملی جوایزی تعریف شده است اما برای گسترش این فرهنگ در همه لایه­‌های جامعه دانشگاهی و سطوحِ مختلف علمی، گسترش تعداد این جوایز و برندسازی و تبلیغ آنها ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: چنان‌که در دنیا نیز رایج است در تامین مالی این جوایز، خیرین و سازمان های غیردولتی نقشی بزرگ داشته­‌اند که در همین راستا دانشگاه تبریز نیز در چند سال گذشته با مساعدت خیرِ ­دوستدارِ دانایی،  آقای علی پولاد، جایزه‌ای را راه اندازی کرده که در عمر نه چندان طولانی خود، نقش مهمی در حمایت از دانشجویان و نخبگان جوان دانشگاه های استان ایفا کرده و هر سال نیز بر شمول، اعتبارِ علمی و کیفیت آن افزوده می­‌شود.

پورمحمدی ادامه داد: از دیگر توانگران کشور و منطقه می­‌خواهم در تشویق دانشمندان و حمایت از علم سهیم باشند، زیرا علم، مهم‌ترین مولفه ثروت­‌آفرین در دنیای امروزی است و اگر ایده­‌های علمی مورد حمایت قرار گرفته و به پدیده و ثروت تبدیل شوند، یقیناً فقر نیز از آن جامعه رخت برخواهد بست.

وی اظهار داشت:  مدیریت استان و جامعه دانشگاهی نیز آماده است تا سازوکارهای اجرایی این امر را فراهم کرده و بیش از پیش در زمینه تبدیل علم به ثروت، نقش آفرینی کند.

گفتنی است این آیین صبح امروز با هدف معرفی 100 دانشجوی برگزیده از 10 دانشگاه منتخب استان به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز