رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

بستری ۵۴۰ بیمار کرونا در آذربایجان شرقی/ بستری ۸۱ بیمار جدید

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۹:۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۱۴۱۷۶
بستری ۵۴۰ بیمار کرونا در آذربایجان شرقی/ بستری ۸۱ بیمار جدید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با اجرای محدودیت ها تعداد بستری های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۶۰ نفر کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد حسین صومی در جلسه طرح بسیج محله محور با عنوان "طرح حاج قاسم سلیمانی" با اشاره به اینکه از این تعداد ۸۰ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور هستند، افزود: براساس آمار روز گذشته ۹۷ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان های استان ترخیص و ۸۱ نفر نیز بستری شدند.

وی گفت: این آمار نشان دهنده کاهش میزان بیماری است ولی نباید عادی انگاری کنیم و باید اقدامات پیشگیرانه همچنان به شدت ادامه یابد.

صومی در خصوص اجرای طرح بسیج محله محور نیز گفت: شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و معکوس، درمان خانگی و تامین نیازهای بیماران کرونایی و سالمندان از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با بیان اینکه باید همت کنیم تا ریشه کرونا را در استان با این طرح و مشارکت بسیج و سپاه بخشکانیم، افزود: بر اساس این طرح بسیجیان در قالب گروه‌های معین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل و درمان بیماری کرونا و بیماران کرونایی همراهی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشتاطلاعات افراد مثبت پس از شناسایی توسط مراقب سلامت به بسیج ارایه می شود تا افرادی که با بیمار در ارتباط بودند را پیدا  کرده و رصد کنند.

وی ادامه داد: هر بسیجی موظف است حداقل ۱۰ از اطرافیان فرد بیمار را شناسایی و رصد کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا هم گفت:  بسیجیان در سال های گذشته در هر عرصه ای که نیاز بوده، حضور داشته و کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشته اند و اینک با طرح شهید سلیمانی و در جهادی دیگر وارد کارزار شده اند.

الیاس گل محمدزاده افزود: طرح شهی قاسم سلیمانی با مشارکت مردمی درحال اجراست و توان بسیج، خانه ها و شبکه های بهداشت به خدمت گرفته شده است

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز