توضیحات معاون استاندار در خصوص کاهش بودجه عمرانی استان آذربایجان شرقی

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۸:۲۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۷۴۶۷
توضیحات معاون استاندار در خصوص کاهش بودجه عمرانی استان آذربایجان شرقی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقیدر خصوص کاهش سهم بودجه های عمرانی در کشور به دلیل افزایش هزینه های جاری گفت: افزایش سهم هزینه‌های جاری به دنبال یکسری سیاست های دولت از سال 84 تا 92 در خصوص افزایش 80 درصدی نیروهای انسانی در بدنه دولت بر می گردد .

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  جواد رحمتی در جلسه شورای اداری استان،  اظهار کرد: صدمات افزایش بدنه دولت در گذشته را اکنون متوجه هستیم و هر دولتی که سرکار بیاید ابتدا باید به نسبت درآمدهایی که دارد حقوق پرسنل را پرداخت و در نهایت پول های باقیمانده را صرف هزینه های دیگر همچون عمرانی و سایر خدمات انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: تصمیماتی همچون فروش اموال دولت برای پرداخت یارانه مردم در راستای اهداف توسعه اقتصادی کشور نیست و همه دستگاه ها اموال اداری را برای تحقق تعهدی که مجلس به عهده دولت گذاشته به فروش می رسانند.

رحمتی، در خصوص استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز گفت: در رابطه با مصرف انرژی در بین دو راهی قرار داریم که یا باید آلودگی را تحمل کنیم و یا تولید برق را کاهش دهیم.

وی  ادامه داد: ما موافق این وضعیت نیستیم ولی افزایش حدود 18 درصدی مصرف گاز در کشور به لحاظ روندی که در گذشته داشتیم روند طبیعی نبود به همین خاطر سهمیه ای که وزارت نفت به وزارت نیرو داده بود اولویت به نیروگاه‌هایی داده شد که سوخت دوگانه دارند تا سوخت غیرگاز را جایگزین کنند.

وی افزود: پیگیر سهمیه گاز برای نیروگاه تبریز بودیم ولی محقق نشد و مجوز استفاده از مازوت دریافت کردیم که به دنبال پایداری جوی هوا و استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز با آلودگی هوا در تبریز مواجه شدیم.

رحمتی گفت: از گذشته مصوباتی برای بهینه سازی مصرف سوخت در تمام دستگاه های استان داشتیم که استفاده از انرژی تجدید پذیر در ادارات و نصب پنل های خورشیدی به عنوان یک تکلیف قانونی به دستگاه ها بخشنامه شد ولی متاسفانه اکثر ادارات یه این مساله نپرداختند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اگر نیروگاه تبریز خاموش می شد با کاهش تولید برق مواجه می شدیم و سیستم گرمایش در اکثر خانه ها پکیج می باشد که با خاموشی برق سیستم گرمایش نیز از کار می افتد از این رو ناچار بودیم نیروگاه فعال بماند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان به لحاظ بحث های زیرساختی در تولید انرژی در وضعیت سربه سر قرار دارد، گفت: 1700 مگاوات قبل از دولت تدبیر و امید در استان تولید می شد که اکنون به 2 هزار و 200 مگاوات افزایش یافته که تقریبا برابر با مصرف استان است .

وی با اشاره به اینکه به دلیل تصمیمات غلط در دولت گذشته متاسفانه به جای صرف بودجه به توسعه زیرساخت ها باید یارانه پرداخت شود، افزود: در پست های برق استان با مشکل مواجه هستیم و برق اکثر شهرک های صنعتی تامین نمی شود .

 

نظر شما