مدیر عامل موسسه خیریه جان نثاران تبریز خبر داد:

احداث واحدهای صنعتی برای کارآفرینی و امور خیریه

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۷:۵۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۸۶۶۲
احداث واحدهای صنعتی برای کارآفرینی و امور خیریه
مدیر عامل موسسه خیریه جان نثاران تبریز گفت: این موسسه برای توسعه کارهای خیریه و تامین منابع مالی اقدام به احداث کارخانه و کارگاه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  سیفعلی نامور در نشست خبری به تشریح فعالیتهای این موسسه خیریه و برنامه های آتی آن پرداخت.

وی با بیان اینکه موسسه خیریه جان نثاران اباعبدالله الحسین (ع) درراستای عملی نمودن سیره آن حضرت و اهل بیت عصمت و طهارت راه اندازی شده است گفت: از سال 68 با دریافت مجوز موسسه خیریه به صورت رسمی فعالیتهایمان را تداوم داده ایم و البته قبل از آن نیز در قالب هیئت حسینی فعال بوده ایم.

وی با بیان اینکه این موسسه در سالهای گذشته توانسته بود تا 4 هزار خانوار را در تبریز تحت پوشش مستمر قرار دهد افزود: در حال حاضر به خاطر تورم و کرونا توان این موسسه محدود شده اما به حدود500خانوار همچنان خدمات ارائه می دهیم.

وی با اشاره به حضور خادمان این موسسه در مناطق سیل زده  وزلزله زده مناطق مختلف کشور تصریح کرد: علاوه بر داخل استان درمناطق زلزله زده و سیل زده  سرپل ذهاب و استان گیلان واستان خوزستان هم حضور داشته ایم و با توجه به مجوز این موسسه در استانهای دیگر و مرکز کشور هم مجاز به فعالیت هستیم چنانچه شعبه دزفول این موسسه هم راه اندازی شده  و دو مدرسه هم در استان تهران در حال احداث داریم.

 وی یادآور شد: سیره اهل بیت تنها کمک به شیعیان حتی مسلمین نبوده و بر همین اساس در مناطق سنی نشین کشور هم دستگیر محرومان بوده ایم.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر نحوه تامین منابع مالی موسسه خیریه ،  بر ضرورت توسعه فعالیتهای خیریه این مرکز تاکید کرد و ادامه داد: این موسسه برای توسعه کارهای خیریه و تامین منابع مالی اقدام به احداث کارخانه و کارگاه می کند و البته در حال حاضر هم یک کارگاه فعال پلاستیک در تبریز داریم اما با احداث کارخانه جدید  در فضای 2500 متری برای بیش از 30 نفر اشتغال زایی می شود.

وی با انتقاد از عدم همکاری مسئولان شهری در توسعه فعالیتهای خیریه اذعان داشت: شهرداری تبریز با عنوان عواض و تخلف حدود 18 میلیارد ریال ازاین موسسه طلب می کند و سوال من این است که چگونه کشورهای بی دین از موسسات خیریه خود حمایت می کنند اما مسئولان ما حتی حاضر به کمک به یک موسسه خیریه مردمی نیستند.

وی از اظهارات اخیر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر عدم بخشودگی عوارض شهرداری تبریز گله کرد و گفت: این موسسه در خدمت محرومان است  واگر این عضو شورای شهر واقعا دغدغه محرومان و کارگران را دارد نباید در توسعه فعالیتهای آن سنگ اندازی کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی معافیت از مالیات برای خیران این مرکز گفت: متاسفانه مراکز خیریه دولتی از این حمایت برخوردار هستند اما موسسات غیر دولتی مانند جان نثاران از این خدمت محرومند و این در شرایطی است که خیران بارها اعلام کردند در صورت اعطای معافیت های مالیاتی برای این خیریه آنان کمکهای خود را می توانند ده برابر افزایش دهند.

نامور در پاسخ به سوال دیگری درمورد برنامه های پیش رو،  با اشاره به تامین جهزیه برای نوعروسان توسط این موسسه گفت: در روز میلاد بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) برای 135 نوعروس تامین جهیزیه خواهیم داشت.

 

نظر شما