ضرب الاعجل محیط زیست به معدن طلای اندریان

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۰۷:۵۳:۰۸
کد خبر: ۱۱۲۰۵۲۶
ضرب الاعجل محیط زیست به معدن طلای اندریان
معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: شرکت زرین داغ بایستی در اسرع وقت و با ارائه برنامه نسبت به پاکسازی خاکهای آلوده اقدام نماید در غیر اینصورت بر اساس قانون با این شرکت به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در  آذربایجان شرقی،میر محسن حسینی قمی معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در جلسه بررسی مشکلات معدن طلای اندریان که در طول این هفته برگزار گردیده بود گفت: تمامی واحدهای صنعتی و معدنی بر اساس قانون موظف به پاکسازی و احیا تخریب ها و آلایندگی های خود هستند و در این جلسه نیز مقرر گردید شرکت 10 برنامه ارائه شده از طرف حفاظت محیط زیست استان را انجام و بایستی ظرف ده روز و بر اساس برنامه زمانبندی اقدام به پاکسازی آلایندگی های خاک اقدام کنند.

وی با توجه به سیاست مدیریت جدید اداره کل تاکید کرد: در صورت عدم رعایت ضوابط زیست محیطی با هماهنگی های صورت گرفته با مقامات قضایی نسبت به پلمپ کامل معدن اقدام و از هرگونه فعالیت در این واحد جلوگیری می شود.

قمی گفت: حفظ محیط زیست خط قرمز ما بوده و در این خصوص با کسی تعارف نداشته و قطعا با مخربین محیط زیست به شدت برخورد خواهد شد.

افزودنی است:فعالیت استحصال طلای شرکت زرین داغ آستارگان در 27 آبان ماه بدلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی و تخریب ریسه هیپ و ایجاد آلودگی با دستور قضایی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان متوقف گردیده است.

 

نظر شما