شهردار تبریز تشریح کرد:

مرور عملکرد سال ۹۹ تا برنامه‌های سال ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۱:۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۲۵۴۵۶
مرور عملکرد سال ۹۹ تا برنامه‌های سال ۱۴۰۰
شهردار تبریز در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز ضمن مرور عملکرد شهرداری تبریز در سال جاری، به برنامه‌های آینده بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در حاشیه تقدیم لایحه بودجه در صحن علنی شورای شهر تبریز گفت: بر اساس مسیری که شورای شهر تبریز تعیین کرده،  بودجه سال آینده با هشت محور تنظیم شده است.

او ادامه داد: ۸ راهبردی که در چشم انداز تعریف شده، در این بودجه اعمال شده و به توسعه حمل و نقل عمومی، طبق روال سال‌های گذشته توجه بیشتری شده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد بودجه را به بحث حمل و نقل عمومی اختصاص داده ایم، افزود: متروی تبریز باز هم اولین پروژه ما در تعریف بودجه بوده و توسعه ناوگان حمل و نقل، پیاده‌راه سازی، مسیرهای دوچرخه‌سواری و... جزو اولویت‌های ما در بودجه سال آینده است.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه  تمرکز ما در بودجه، مدیریت انقباضی آن است.  یادآور شد: در سال ۹۹، ۳۳/۵ درصد افزایش حقوق خصوص داشتیم که با مدیریت هزینه‌ها، این میزان را به ۱۷ درصد رساندیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه از نظرات شهروندان نیز در تدوین بودجه استفاده کردیم، افزود: ۳۳ پروژه شاخص داریم که ۱۰۴۵ میلیارد برای آنها اختصاص یافته است. بازآفرینی، احیای خانه‌های قدیمی شهر، تملک خانه‌های قدیمی، جداره‌سازی و... در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

ایرج شهین باهر ادامه داد: شهرداری تبریز نمی‌تواند نسبت به وضعیت خانه های تاریخی بی تفاوت باشد و توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و داریم.

او با بیان اینکه برنامه محوری ویژگی اصلی بودجه سال آینده است، اضافه کرد: پیش بینی ما فعال کردن ظرفیت‌های درآمدی شهر است که از جمله می توان به فاز دوم شهرک خاوران و...  اشاره کرد که آماده سازی شده و عملیاتی می‌شود.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به تداوم احداث پارک های محله ای در سال آینده، گفت: تا امروز ۴۰ پارک احداث شده است که تلاش داریم تا پایان شورای پنجم این تعداد را به ۶۰ عدد برسانیم. در کنار این، تغییر کاربری فضای سبز و باغات نیز پایان یافته است.

شهردار تبریز با بیان اینکه بحث مسیرگشایی ها را نیز همچنان در بودجه سال آینده پیش‌بینی کردیم، افزود: افزایش سهم درآمدهای پایدار، افزایش سهم وصولی عوارض‌های شهری، جذب مشارکت‌های شهری، هوشمندسازی و بهبود روش ها، توسعه شفاف‌سازی امور که به جد پیگیر ثبت سیستمی تمامی موضوعات در این حوزه هستیم.

ایرج شهین باهر با ابراز امیدواری از  اینکه بیماری کرونا سال آینده پایان یابد، افزود: ما برای سال آینده در بحث مقابله با ویروس کرونا نیز پیش بینی هایی انجام داده ایم که بتوانیم در قالب ارائه خدمات محله ای این موضوع را پیش ببریم.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه در بحث عملکرد دوره‌ای، تلاش داریم تحقق بودجه خود را به ۱۰۰ درصد برسانیم، یادآور شد:  اعداد و ارقامی که در تحقق بودجه به دست می‌آید، نشان از واقعی بودن بودجه تدوین شده شهرداری است.

او با اشاره به عملکرد هزینه‌های شهرداری تبریز در دوره ۹ ماهه ۹۹، اعلام کرد: مناطق ۸۳ درصد تحقق بودجه دارند. در بحث بودجه عمرانی نیز در مجموع ۶۵ درصد تحقق بودجه داریم.

شهردار تبریز خبر داد: تبریز در جایگاه چهارم شهرهای کشور از نظر بودجه قرار گرفته است، با توجه به تحقق بودجه و پیش بینی ما برای ۱۰۰ درصدی بودن آن، ما افزایش ۶۰ درصدی را در نظر گرفته‌ایم که بین تمامی کلانشهرها بیشترین افزایش است.

ایرج شهین باهر با اشاره به  خلاصه لایحه‌ای که در برنامه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است، گفت: مبلغ کل بودجه بدون احتساب ارقام تکراری ۵۷۷۷ میلیارد تومان است که بیشترین سهم متعلق به مناطق است.

او ادامه داد: کل پروژه‌های مناطق و سازمان‌های ۷۰۴ مورد و تعداد گروه‌های شاخص ۳۰۴ مورد است.

شهردار تبریز افزود: در حوزه منابع انسانی مشکلی نداشته‌ایم و امید که سال ۱۴۰۹ را نیز به خوبی سپری کنیم. تلاش داریم به جمع بندی برخی پروژه‌ها برسیم.

او تاکید کرد: سال ۱۴۰۰، سال برداشت شهرداری تبریز است که در سال‌های گذشته به دلیل پرداخت بدهی و سایر موضوعات، نتوانستیم پروژه‌هایی تعریف کنیم و از این رو سال آینده برای ما مهم است که به جمع بندی در پروژه‌های اساسی شهر برسیم.

شهردار تبریز در پایان تصریح کرد: در سال آینده چندین مگاپروژه نیز داریم که تلاش می‌کنیم استارت آنها را در سال آینده بزنیم و در شورای ششم نیز این پروژه‌ها ادامه یابد که از جمله می توان به اتوبان ولایت، مرکز دفن پسماند، پارک بزرگ و ... اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز