راه اندازی بخش سی تی اسکن مرکز آموزشی درمانی طالقانی تبریز

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۴:۳۷:۵۳
کد خبر: ۱۱۲۷۰۲۰
راه اندازی بخش سی تی اسکن مرکز آموزشی درمانی طالقانی تبریز
رئیس مرکز آموزشی درمانی طالقانی تبریز از راه اندازی بخش سی تی اسکن کلینیک این مرکز با اهدای یک دستگاه سی تی اسکن 32 اسلایس خبر داد و گفت: ارزش ریالی این دستگاه بالغ بر 80 میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،دکتر سروران در این خصوص گفت: این دستگاه به واسطه‌ی وزارت بهداشت در شهریور ماه سالجاری در اختیار ما قرار گرفت و پس از سپری شدن مدت زمان لازم جهت نصب و آماده سازی شرایط کار برای سی تی اسکن، این دستگاه اکنون به بهره برداری رسیده و بیماران از آن بهره می‌برند.

وی افزود: دستگاه سی تی اسکن اهدایی، یک دستگاه کاملی است که به خصوص برای تشخیص و روند بیماری‌های ریه در شرایط کرونایی کنونی، در منطقه محروم غرب شهر، اهمیت دارد و در این راستا استفاده خواهد شد.

وی با بیان این‌که این دستگاه اولین دستگاه سی تی اسکن بیمارستان طالقانی است، گفت: سی تی اسکن معمولا جزو فناوری‌های گران قیمت در علوم پزشکی محسوب می‌شود، که ما متاسفانه تاکنون بودجه لازم جهت تهیه آن را نداشتیم و فقط بخش رادیولوژی و سونوگرافی برای ما فعال بود.

دکترسروران با اشاره به این‌که به تازگی یک کلینیک کامل با کمک خیران در محوطه این بیمارستان ساخته شده است، اظهار کرد: در این کلینیک از قبل محلی برای دستگاه‌های مختلفی چون سی تی اسکن، ام آر آی و سایر تجهیزات پیشرفته در نظر گرفته شده بود، اما تاکنون توان مالی برای خرید سی تی اسکن را نداشتیم و اکنون می‌توانیم این هدیه را در مکان معین واقع در کلینیک نصب کنیم.

وی با اشاره به حضور فعال و گسترده خیران در کمک به نیازمندان، اظهار کرد: خیران عزیز به خصوص در دوران کرونا نشان دادند که می‌توانند به بیمارستان‌ها کمک برسانند، در این دوره مثلا با تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و حتی دستگاه‌های پیشرفته، اقدام به یاری رسانی کردند.

دکتر سروران متذکر شد: بیمارستان طالقانی متاسفانه اکنون دستگاه ماموگرافی را که یک دستگاه بسیار مهم جهت تشخیص سرطان‌ پستان، مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از این طریق به تشخیص زودهنگام رسید تا از هزینه‌های جراحی و شیمی درمانی کاسته شود، نداشته و نیاز به تهیه آن داریم.

وی افزود: بیمارستان ما دارای  فضای فیزیکی لازم، متخصصان مربوطه و جراح زنان جهت تشخیص با این دستگاه را دارد، ولی به دلیل نبود دستگاه، متاسفانه بیمارن بایستی از سمت غرب شهر به مرکز شهر بروند و ساعت‌هایی را در نوبت به سر ببرند تا از این دستگاه مهم استفاده کنند.

وی با اشاره به رتبه بالای این بیمارستان در سطح کشوری با وجود قرارگیری در منطقه محروم شهر، گفت: پس از بازسازی محیط بیمارستان طالقانی به قدمت 60 ساله، در راستای اجرای طرح تحول سلامت، یک تحول عظیم در این بیمارستان انجام گرفت و در سال 99 نیز برترین بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی تبریز را در بین بیمارستان‌های پیشرفته تبریز و سایر بیمارستان‌های استان از آن خود کرد.

سروران ادامه داد: این بیمارستان دارای امکاناتی چون اتاق عمل، سونوگرافی، رادیولوژی دیجیتالی بوده و امکانات دیگری چون آندوسکوپی، کاردیوگرافی و ... نیز در این بیمارستان وجود دارد و اکنون مشکل ما نبود دستگاه ماموگرافی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز