معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

رابطه دوسویه مردم و دولت در احداث مجتمع‌های اداری مورد توجه قرار گیرد

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۰۹:۴۸:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۷۳۵۷
رابطه دوسویه مردم و دولت در احداث مجتمع‌های اداری مورد توجه قرار گیرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید روابط دوسویه مردم و دولت در معماری مجتمع‌های اداری مورد توجه قرار گیرد، گفت: استانداردها و تجارب ایران و دنیا در مورد تمرکز کلیه ادارات در یک نقطه باید مطالعه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث مجتمع اداری شهرستان اسکو، با اشاره به اینکه باید در معماری و شهرسازی نیازهای روز مردم هم لحاظ شود، گفت: باید به نقطه مرکزی و تعادل دسترسی بین اسکو و سهند دست یابیم و شاهد تجمیع ادارات اسکو و سهند در یک نقطه مشترک باشیم.

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت در شهر سهند بیشتر می‌شود و جمعیت مراجعان ادارات اسکو از این شهر افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: باید با حفظ جایگاه اسکو به عنوان شهر تاریخی و مرکز شهرستان، توسعه سهند را در مطالعات شهرسازی و احداث مجتمع اداری، بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

رحمتی، مکان یابی پیشنهادی مجتمع را یادآور شد و افزود: بر اساس قانون، ساخت و ساز اداری ممنوع است ولی می توانیم از سازوکار قوانین موجود در قانون بودجه در قالب تغییر کاربری و مشارکت مدنی این امر را عملیاتی کنیم.

وی افزود: از اعتبارات دولتی صرفاً برای تامین زیرساخت‌های آب و برق و گاز هزینه می‌کنیم و باید بر بودجه دولتی تکیه نداشته باشیم تا احداث این مجتمع شتاب بیشتری داشته باشد.

محمد حسین فرهنگی، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، با تاکید بر اینکه مکان این مجتمع باید مابین شهر اسکو و سهند مکان یابی شود، گفت: وزارت راه باید سریعا زمین‌های پیشنهادی را از ابعاد مختلف بررسی کرده و برای احداث تحویل نهاد متولی کند.

وی موقعیت توریستی اسکو را مورد اشاره قرار داد و گفت: در احداث این مجتمع باید معماری تاریخی و اسلامی این شهرستان هم مورد توجه قرار گیرد.

فرهنگی خاطر نشان کرد: باید تجربیات شهرهای مختلف نیز در زمینه احداث مجتمع اداری بررسی کرده و مشکلات و آسیب‌های آن رفع شده و در طرح نهایی لحاظ شود.

  

 

نظر شما