مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز:

فعالیت میز خدمت باید به کاهش ارتباط شهروند و کارمند و تسهیل امور شهروندان بینجامد

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۰:۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۱۲۷۹۲۷
فعالیت میز خدمت باید به کاهش ارتباط شهروند و کارمند و تسهیل امور شهروندان بینجامد
مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز گفت: باید تلاش کنیم تا میز خدمت به کاهش ارتباط شهروند و کارمند منتهی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،تراب محمدی در دومین جلسه کارگروه میز خدمت با بیان اینکه میز خدمت برای سهولت بخشی به شهروندان مطرح شده گفت: باید تلاش کنیم تا کلیه امور مربوط به حوزه های مختلف کاملا شفاف باشد که این شفافیت و شفاف سازی بزرگترین میز خدمت است.

او افزود: بزرگترین اقدام ما ایجاد سامانه‌های الکترونیکی شفافیت در حوزه ماشین آلات، حقوقی، قراردادها و چک برای کاهش اصطکاک بین شهروندان و کارمندان شهرداری و تسهیل امور است.

مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز ایجاد سامانه های مختلف املاک، ۱۳۷ و... را از اقدامات مهم و تاثیرگذار شهرداری خواند و اظهار داشت: وقتی بتوانیم بدون حضور شهروند در شهرداری برایش پروانه صادر کنیم و بدون حضور شهروندان تمامی امورات مرتبط را آنلاین پاسخگو باشیم یعنی به اهداف میز خدمت دست یافته ایم.

محمدی با تاکید بر اینکه نباید میز خدمت دنبال انجام وظایف کمیته های دیگر باشد گفت: تا پایان بهمن با راه اندازی سامانه های مختلف شهرداری دسترسی به اهداف میز خدمت ساده تر می شود.

او ادامه داد: نباید امروز شهرداری در پشت پرده باشد. شهروندان باید بدانند در دفاتر چه می گذرد و از فعالیت های اثرگذار شهرداری در حوزه های مختلف مطلع گردند و هم نوع خدمات و چگونگی آن را به اطلاع شهروندان رساند.  

مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز با بازخوانی مجدد اهداف میز خدمت گفت: طوری نباید رفتار کنیم که افزودن میزخدمت باعث تولید هزینه برای مجموعه شود.

محمدی گفت: در برخی از موارد پنهان ماندن روند اداری و فعالیت ها، شهروندان حتی برای امور قانونی خود نیز دنبال آشنا می گردند. میز خدمت باید پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد. وقتی ارتباط کارمند و شهروند کاهش پیدا کند می توانیم به سلامت اداری نیز دست پیدا کنیم.

او تاکید کرد: میز خدمت باید آگاهی سازی، حقوق قانونی کارمند و شهروند را در دستورکار خود قرار دهد. بصیرت افزایی تنها در حوزه دینی و سیاسی نیست. همین که شهروند و کارمند به حقوق خود و مسائل حقوق ذیربط آشنا شود یک قدم مهم رو به جلو است.

 

 

نظر شما