مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تشریح کرد

اجرای طرح ملی ایران قوی در آذربایجان شرقی

۱۳۹۹/۱۱/۲۲ - ۰۷:۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۱۳۵۵۷۸
اجرای طرح ملی ایران قوی در آذربایجان شرقی
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی اجرای طرح ملی «ایران قوی» را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،«محمد هادی نیا»  اظهار کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در هر یک از سه شبستان و ۱۲ رواق تعریف شده در طرح ملی ایران قوی فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت می کنند و از این طریق با ارزیابی عادلانه عملکرد و دریافت امتیازهای لازم از حمایت های ستاد بهره مند خواهند شد.

هادی نیا با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدود شدن فعالیت ها عموم اقدامات کانون ها در سطح فضای مجازی تعریف شده است، افزود: با توجه به این مولفه، طرح ملی ایران قوی از تیر ماه سال ۹۹ شروع شده و ۲۲ بهمن به پایان می رسد، قرار است ۱۸اسفند ماه همزمان با سالروز تاسیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد اختتامیه این رویداد برگزار شود و از برگزیدگان این طرح تجلیل  و قدردانی خواهد شد.

وی با اشاره به چشم انداز ۱۸ ساله ستاد فهما تا سال ۱۴۱۴ برای ورود قدرتمند مساجد برای رونق و ارتباط بیشتر با تمام مخاطبین، گفت: عبور از چالش های هویتی با هماهنگی کانون ها، محدودیت های مالی، سوق دادن فعالیت ها به سوی فعالیت های اجتماعی مرحله محور و توجه به جریان ارزشی، فعالیت و خلاقیت نخبگان از اهداف درازمدت است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری ادامه داد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی، کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار نهادهای دیگری همچون آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و اوقاف قرار گرفته ایم تا فعالیت های خود را در حوزه های مختلف انجام دهیم.

هادی نیا افزود: هم اکنون ۱۴۰۸ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهری و روستایی استان وجود دارد که بالغ بر ۶۰ درصد آنها در مناطق کم برخوردار ایجاد شده اند.

وی با تأکید بر لزوم کتاب خوانی گفت: حدود ۷۰۰ کتابخانه و قرائت خانه فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فعال است و بالغ بر ۱۳ هزار صندلی فعال مطالعه وجود دارد که کتابخانه تعدای از کانون ها به صورت ۳ شیفت اداره می شود.

هادی نیا با اشاره به استاندارسازی فعالیت های موجود در سطح کانون های مساجد استان یادآور شد: طرح ملی ایران قوی یرای ورود قدرتمند مساجد در حوزه فرهنگی و هنری طراحی شده که اعتقاد داریم این طرح باید روز به روز میان بچه های مسجدی پررونق شود.

وی گفت: پورتال بچه های مسجد یکی از گسترده ترین اقدامات انجام شده در برنامه های سه ساله ای ستاد فهما کشور بود که بیش از  ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری در کشور مشارکت داشته اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری  مساجد در پایان خاطرنشان کرد: حذف بروکراسی اداری، استاندارسازی خدمات، تجاری سازی و رسانه ای کردن اقدامات، تولید محتوای فاخر هنری و همچنین ارایه گزارش فعالیت ها و رصد برنامه های کانون ها از جمبه قابلیت های پورتال بچه های مسجد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز