شهردا منطقه ۲ تبریز:

پل همسان کابلی تبریز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۳:۰۴:۳۰
کد خبر: ۱۱۳۹۳۶۶
پل همسان کابلی تبریز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد
شهردار منطقه ۲ تبریز گفت: پل همسان کابلی به عنوان یکی از مهمترین پروژه های رفع ترافیک شهری، بزودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، باقر خوشنواز در تشریح عملکرد ۳ سال اخیر این منطقه اظهار داشت: پل همسان کابلی تبریز به عنوان مهمترین پروژه رفع ترافیک شهری سطح حوزه این منطقه در اصلی ترین شریان ورودی شهر (از سوی دروازه تهران) بوده و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی همچنین در ادامه توضیحات خود از اجرای چند پروژه مکمل پل همسان کابلی نیز خبر داد و اظهار داشت: احداث رمپ اصلاحی توانیر به بلوار استاد شهریار از پروژه های مکمل پل همسان کابلی تبریز محسوب می شود که سهولت عبور و مرور و دستیابی سریع شهروندان از طریق این مسیر مواصلاتی به بلوار استاد شهریار در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم خواهد شد.

خوشنواز رمپ اصلاحی توانیر به بلوار استاد شهریار را با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در یک باند رفت، به طول ۳۰۰ متر و عرض ۹ متر عنوان کرد.

شهردار منطقه ۲ در ادامه، عملیات اجرایی رمپ شمال غربی پل اتحاد ملی به جاده ائل گلی را از دیگر پروژه های همجوار و مکمل پل همسان کابلی تبریز نام برد و تصریح کرد: ۳ عملیات همزمان شامل مخلوط ریزی، دیواره سنگی و جدول گذاری، برای انجام رمپ شمال غربی پل اتحاد ملی به جاده ائل گلی در حال اجراست.

وی احداث این پروژه را به طول ۴۰۰ متر و عرض ۱۲ متر توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۲ اعلام کرد.

شهردار منطقه ۲ احداث تقاطع غیرهمسطح شهید رحمان فروزنده (واقع در کمربندی میانی) را به عنوان پروژه فرامنطقه ای در حوزه منطقه ۳ اعلام کرد و اظهار داشت: عملیات احداث این پل روگذر با حفاری محل شمع های فونداسیون در پایه ضلع شرقی پروژه، انجام سبدگذاری و خاکبرداری ادامه دارد و بتن ریزی آن هم اجرایی شده است.

خوشنواز با عنوان اینکه این تقاطع غیرهمسطح در راستای شرق و غرب بلوار شهید سردار قاسم سلیمانی و برای رفع ترافیک آن به عنوان اصلی ترین شریان مرکزی شهر تبریز از سوی شهرداری منطقه ۲ در قالب یک پروژه فرامنطقه ای اجرایی شده، در تشریح مشخصات فنی آن گفت: برای احداث پل روگذر شهید فروزنده به طول حدود ۵۲۵ متر و باندهای رفت و برگشت آن جمعا در ۱۵/۶۰ متر، اعتباری در حدود ۴۸۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

شهردار منطقه ۲ همچنین از تملک "محله علی بقال" واقع در حوزه شهرداری منطقه ۱۰ به عنوان یک فعالیت فرامنطقه ای دیگر توسط این منطقه خبر داد و افزود: برای تملک این پروژه ۳۰۵ میلیاردریال هزینه می شود که با انجام مسیرگشائی آن به طول ۳۳۰ متر، شاهد اتصال این مسیر به خیابان سعدآباد، کوثر و خیابان ۴۰ متری خواهیم بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به احداث ۲ پارک کودک و ترافیک در حوزه شهرداری منطقه ۲ گفت: پارک کودک در کوی دادگستری با مفاهیم کودک و پارک ترافیک نیز در کوی باغچه بان برای آموزش قوانین راهنمائی و رانندگی به کودکان، در حال احداث است.

شهردار منطقه ۲ تبریز پروژه های آماده افتتاح این منطقه را فاز ۲ مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت با ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه، مجموعه خدماتی چندمنظوره کارگاه امانی و مسیرگشائی ۱۸ متری اتصالی جاده باسمنج به دروازه تهران با ۲۳ میلیاردریال اعتبار نام برد و درباره پروژه های افتتاح شده این منطقه از ساختمان موزه دفاع مقدس با ۲۵۰ میلیارد ریال، بوستان قازان با ۹۰ میلیارد ریال، پل ارتباطی یاشیل کورپو با ۲۸ میلیارد ریال، مسیرگشائی ۱۸ متری شهید طاهری واقع در حوزه منطقه ۱۰ با ۲۸ میلیارد ریال، رمپ و لوپ شمال شرقی طرح شبدری افلاک نما با ۴۰ میلیارد ریال هزینه و... هم خبر داد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز