مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز:

تولید نهاده های دامی از ضایعات شکمبه های گاوی و گوسفندی

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۳:۰۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۹۳۶۸
تولید نهاده های دامی از ضایعات شکمبه های گاوی و گوسفندی
مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز از تولید نهاده های دامی از ضایعات شکمبه های گاوی و گوسفندی برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،کریم قدرتی  اظهار کرد: تا امروز ضایعات شکمبه های گاوی و گوسفندی حاصل از کشتارهای کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز دور ریخته می شد اما اکنون توانسته ایم با همکاری دانشگاه آزاد شبستر، به تکنولوژی تبدیل این ضایعات به نهاده های دامی دست پیدا کنیم.

او ادامه داد: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا کشتارگاه ها به عنوان واحد تولیدی مادر محسوب می شوند و در کنار آن فرآورده های مختلفی تولید می شود که سود بسیار بیش تری دارد.

او اضافه کرد: این در حالی است که عمدتا در کشور ما تولیدات کشتارگاه ها برای تبدیل شدن به فرآورده های مختلف به خارج از کشور صادر می شود و سپس با قیمت گران تری دوباره به کشور بازمی گردد.

کریم قدرتی با بیان اینکه در حال حاضر کشتارگاه صنعتی شهرداری با دستور شهردار تبریز در مسیر تولید فرآورده ها قرار گرفته است، افزود: هم اکنون در حال عقد قرارداد تولید نهاده های دامی از ضایعات شکمبه های گاوی و گوسفندی با دانشگاه آزاد شبستر هستیم تا در روزهای آتی خط تولید آن را به بهره برداری برسانیم.

به گفته مدیرعامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، تولید پودر خون که ارزش غذایی فراوانی دارد، در ماموریت آتی کشتارگاه قرار دارد.

 

 

نظر شما