شهردار تبریز:

دانش مهندسی، تلفیقی از علم و نبوغ فردی است

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۲:۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۱۴۲۱۰۱
دانش مهندسی، تلفیقی از علم و نبوغ فردی است
شهردار تبریز در پیامی روز مهندس را بر جامعه مهندسی کشور، بخصوص مهندسین شاغل در مجموعه شهرداری تبریز تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در متن این پیام آمده است: روز مهندس در ایران، یادآور خاستگاه دانش مهندسی در قرن پنجم و پیشینه علمی کشورمان در سده‌های گذشته است که پایه و اساس بسیاری از طرح‌های مهندسی در حوزه‌ها و دوره‌های مختلف تاریخی است.

دانش مهندسی، نه تنها علم اندازه‌گیری و تعیین حجم اجسام، بلکه تلفیق علم و نبوغ افراد در ساخت جامعه‌ای شکیل و متوازن است. به عبارتی دیگر، مهندسین جامعه در واقع نابغه‌هایی هستند که خلاقیت و نوع‌آوری را به دانش مهندسی گره زده و در تسهیل زندگی روزمره و پیشرفت امور پیشقدم هستند.

روز مهندس، روز پاسداشت خلاقیت، نوع‌آوری و ابتکار عمل نزد مهندسینی است که تار و پود زندگی شهری را با بهره‌گیری از دانش علمی خود در هم تنیده و جامعه‌ای فراخور نام ایران عزیزمان ساخته‌اند.

مدیریت شهری تبریز به فراخور وظایف ذاتی خود، پیشرو در بهره‌مندی از دانش مهندسی بوده و با جذب مهندسین متخصص و خلاق شهر، اقدام به تعریف پروژه‌هایی با بیشترین بازدهی در سطح شهر کرده است.

اینجانب به عنوان عضوی از سازمان نظام مهندسی کشور، ۵ اسفند سالروز میلاد خواجه‌نصیرالدین طوسی و روز مهندس را بر تمامی فعالین این عرصه، به خصوص همکاران مهندس در مجموعه بزرگ شهرداری تبریز تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم در سایه تلاش این عزیزان که از توان علمی و تخصصی بالایی نیز برخوردار هستند، شاهد شکوفایی و توسعه پایدار تبریز در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، باشیم.

ایرج‌شهین باهر

شهردار تبریز

 

نظر شما