استاندار آذربایجان شرقی:

تنظیم بازار به شیوه منطقه‌ای، نگرانی مردم از کمبود کالاها را رفع می‌کند

۱۳۹۹/۱۲/۰۷ - ۱۲:۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۳۰۶۷
تنظیم بازار به شیوه منطقه‌ای، نگرانی مردم از کمبود کالاها را رفع می‌کند
استاندار آذربایجان شرقی، نارسایی در سیستم توزیع را یکی از مهم‌ترین عوامل کمبود برخی از کالاها در بازار عنوان کرد و گفت: اجرای سیاست منطقه‌ای کردن توزیع کالاها از سوی وزارت صمت، می‌تواند از جابه‌جایی‌های غیرضروری و کمبود کالا جلوگیری کرده و نگرانی مردم از کمبود کالاهای اساسی در شب عید را رفع کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: به جز برخی از اقلام اساسی که کمبود داریم و ناگزیر از واردات آنها هستیم، کمبود کالاهای دیگر بیشتر ناشی از نارسایی در سیستم توزیع است.

وی تأکید کرد: با تنظیم بازار به شیوه منطقه‌ای که در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است، انتظار داریم که هماهنگی بین تولید و توزیع در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده و مردم در روزهای پایانی سال با کمبود و گرانی کالا مواجه نشوند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کمبود روغن برای مصارف خانگی و صنعتی، گفت: استان ما یکی از مهم‌ترین مراکز تولید مواد غذایی و شیرینی و شکلات است و با توجه به افزایش سهمیه روغن استان به میزان 15 هزار تن، تسریع در اختصاص این سهمیه ضروری است.

وی همچنین مساعدت و پیگیری جدی وزارت صمت درخصوص تأمین ارز دولتی برای تنظیم بازار مرغ و تخم‌مرغ، توزیع گوشت قرمز با قیمت مصوب، تعادل‌بخشی به قیمت شکر در مصارف خانگی و صنعتی و تعیین تکلیف 600 واحد نانوایی بدون پروانه فعالیت در استان را خواستار شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از اهتمام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تسهیل امور گمرکی و تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه در وزارت صمت، تلاش بر اصلاح رویکردهاست و نگاه به تمرکززدایی و تفویض اختیار به استان‌ها، در مسائل مربوط به این وزارتخانه گره‌گشا خواهد بود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز