معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت حمایت عملی و کارگشا از تجار و فعالان بخش خصوصی

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۴:۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۱۴۴۶۳۳
ضرورت حمایت عملی و کارگشا از تجار و فعالان بخش خصوصی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزایش حجمی و ارزشی صادرات غیرنفتی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان برشمرد و گفت: حمایت عملی و کارگشا از تجار و فعالان بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از مشکلات را در این حوزه کل کرده و زمینه‌ساز حضور قدرتمند در بازارهای جهانی و ارزآوری برای کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، با بیان اینکه این کارگروه در سال جاری 18 مصوبه داشته که 13 مصوبه اجرایی شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه، باید به دور از اقدامات و گزارش‌های کلیشه‌ای، اهتمام بیشتری در اجرای تصمیمات و مصوبات داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌های مربوط به کارگروه اقتصادی باید متناسب با نیازهای جامعه و‌ اهداف استان و همچنین با توجه به شاخص‌هایی همچون کشورهای هدف صادرات، ظرفیت‌های اقتصادی استان و کالاهای عمده صادراتی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: آمار مربوط به میزان صادرات باید همواره بر اساس نرخ مشخص و شاخص‌های علمی ارائه شود وگرنه آمار مشخصی از این حوزه نخواهیم داشت.

جهانگیری همچنین خواستار تسریع و تسهیل در فرآیند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی شد و گفت: دستگاه‌های مسئول، برای مقابله با هرگونه سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی دقت بیشتری داشته باشند.

در این جلسه راهکارهای افزایش سهم صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، حوزه گردشگری و اقتصاد دیجیتال استان مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

 

نظر شما