مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی تأکید کرد:

خدمات فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی افزایش یابد

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۰۸:۴۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۴۶۱۶۴
خدمات فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی افزایش یابد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر ارتقای خدمات فرهنگی و اجتماعی برای ساکنان مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، موفقیت در این زمینه را نیازمند همراهی و همدلی مردم و همکاری همه دستگاه‌ها دانست و گفت: نخبگان و گروه‌های مرجع و اساتید حوزه و دانشگاه نقش برجسته و تعیین‌کننده‌ای در این زمینه دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بدر شکوهی در جلسه هیأت اندیشه‌ورز استان در دانشگاه تبریز، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در مدیریت بیماری کرونا و ارائه خدمات حمایتی به افراد آسیب‌دیده، جایگاه برجسته‌ای در سطح کشور دارد، افزود: این مهم در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی مدافعان سلامت، همکاری دستگاه‌های دولتی و عمومی و مهم‌تر از همه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم به دست آمده است.

وی افزود: توزیع بیش از 750 هزار بسته بهداشتی و معیشتی به ارزش بیش از 180 میلیارد تومان در مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان در قالب کمک‌های مومنانه و حمایتی توسط دستگاه‌های مختلف، خیریه‌ها و دفاتر تسهیل‌گری، جلوه‌های درخشانی از همدلی و همبستگی مردم در مقاطع بحرانی را نمایان ساخت.

شکوهی اظهار داشت: با توجه به تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته، یکی از چالش‌هایی دوران پساکرونا، بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی برای اقشار آسیب‌دیده و همچنین تألمات روحی و روانی بازماندگان افراد فوت‌شده از این بیماری خواهد بود.

وی تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های ذیربط و متولیان امر در استان تدابیر لازم را برای ارائه حمایت‌های مادی و معنوی بویژه ارائه خدمات مشاوره‌ای به افراد آسیب‌دیده در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین از رسانه های عمومی بویژه صداوسیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بسترسازی برای افزایش مشارکت‌های مردمی و ارتقای آموزش‌های همگانی در پیشگیری از بیماری کرونا قدردانی کرد و خواستار انعکاس بیشتر خدمات سازمان‌های مردم‌نهاد، موسسات خیریه و دفاتر تسهیل‌گری در این زمینه شد.

در ابتدای این جلسه نتایج یک تحقیق دانشگاهی درخصوص مبانی اعتقادی مدیریت دوران پساکرونا ارائه شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز