کلنگ بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی شهر جدید سهند به زمین زده شد

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۱۰:۳۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۶۸۹۶
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساخت بیمارستان در مناطق کم برخوردار را از کارهای بسیار خوب کشور نام برد و گفت: شیوع بیماری کرونا نشان داد که در کشور چقدر به مراکز درمانی نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جان بابایی در مراسم کلنگ زنی بیمارستان 300 تختخوابی شهر جدید سهند افزود: زمین این بیمارستان از سوی شرکت عمران سهند تامین شده و ساخت آن را نیز یک خیر برعهده گرفته است.

وی با اشاره به این که وزارت بهداشت نیز تامین تجهیزات و پزشک را متعهد می شود گفت: اگر این بیمارستان به صورت خیریه هم اداره بشود باز ما متعهد به تجهیز آن هستیم.

جان بابایی گفت: ساخت بیمارستان کار دولت بود و خیرین این بار را به دوش کشیدند که ما دست آن ها می بوسیم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم یکی از اتفاقات خوش سال جاری در این شهر را کلنگ زنی بیمارستان نام برد و گفت: این اتفاق باید سال ها پیش می افتاد اما به علت کمبود منابع و برخی کاستی ها به تعویق افتاد که امروز به کمک خیرین و پیگیری های دکتر پزشکیان نماینده مردم تبریز و دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی این کار عملی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم ساخت بیمارستان در شهر سهند را خواسته به حق مردم این شهر دانست و گفت: چند سال است که موضوع ساخت بیمارستان در شهر سهند مورد بحث است و علیرغم قول هایی که برای ساخت بیمارستان داده می شد سرانجام موضوع از طریق خیرین پیگیری و مجوز ساخت بیمارستان 300 تختخوابی جنرال صادر شد.

صومی پیگیری های وزارت بهداشت، دکتر پزشکیان و نیز شرکت عمران شهر سهند را در تحقق ساخت این بیمارستان موثر دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ساخت و تکمیل و تجهیز بیمارستان سهند همراه خواهد بود.

مهندس نورالله زاهدی مدیرعامل شرکت آذر فدک خیری که ساخت بیمارستان سهند را برعهده گرفته است نیز در سخنانی اظهار امیدواری کرد که خداوند توفیق خدمتگزاری صادقانه را به وی عطا کند و گفت: امیدوارم این توفیق نصیب شود که در این پروژه از خدمتگزاران به محرومین باشیم و دچار تجارت با جان مردم نشویم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در حاشیه کلنگ زنی بیمارستان 300 تختخوابی سهند گفت: زمین این بیمارستان به مساحت 32 هزار مترمربع را شرکت عمران سهند به منظور تامین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم شهر سهند تامین کرده است.

عباس مصطفوی افزود: شرکت عمران شهر سهند با رایزنی ها وتلاش های انجام شده و نیز اخذ مجوزهای قانونی زمین را تحویل داده و بعد از عید شاهد شروع احداث بیمارستان خواهیم بود.

وی با اشاره به جمعیت 140 هزار نفری سهند گفت: برای شهر سهند افق جمعیت 205 هزار نفری در نظر گرفته شده که با احداث آزاد راه تبریز- سهند رسیدن به این افق دور از انتظار نیست بنابراین احداث بیمارستان و درمانگاه در این شهر ضرورتی انکارناپذیر است و احداث بیمارستان 300 تختخوابی می تواند بخشی از مطالبات مردم را برآورده کند.

مصطفوی گفت: این بیمارستان بیش از 400 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و اقای نور الله زاهدی مدیرعامل شرکت آذرفدک خوزستان از خیرین ساخت آن را تقبل کرده اند.

وی افزود: چنین انسان های خیر، انسان های عاشقی هستند که دغدغه مردم را دارند و بنابراین در کارهای خیر پیشقدم هستند.

وی با اشاره به شروع 99 پروژه در سال 99 گفت: در ابتدای سال جاری قول داده بودیم که تا پایان سال در این شهر 99 پروژه اجرا شود که بیمارستان 300 تختخوابی سهند 96مین پروژه هست که شرکت عمران شهر سهند پیگیری های لازم را برای تحقق آن انجام داد.

وی با اشاره به این که با پروژه بیمارستان 300 تختخوابی سهند از سال گذشته حدود دو هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه جذب شده است گفت: شعار «خواستن؛ توانستن» است در گام دوم انقلاب در شهر سهند عملیاتی شده است.

وی در پایان پیگیری های دکتر پزشکیان نماینده مردم تبریز و سرمایه گذار پروژه و دیگر مسئولین استان را در تحقق این امر قابل تقدیر دانست.

.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز