استاندار آذربایجان شرقی:

انتقال زندان تبریز تسریع شود/ لزوم استفاده از روش‌های مختلف تامین منابع مالی

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۰۷:۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۱۴۷۴۸۷
انتقال زندان تبریز تسریع شود/ لزوم استفاده از روش‌های مختلف تامین منابع مالی
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تسریع در جابجایی زندان تبریز، تامین بودجه مورد نیاز برای ساخت زندان جدید را از طریق راه‌های جایگزین تامین منابع مالی خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با رئیس سازمان زندان‌های کشور، محل فعلی زندان تبریز را یکی از معضلات این شهر عنوان کرد و با اشاره به احداث زندان جدید در خارج از شهر، افزود: با روند فعلی اختصاص بودجه، راه زیادی تا تکمیل آن داریم و باید با راه‌های جایگزین تامین منابع، به تسریع این امر کمک کرد.

 وی افزود: زندان فعلی در بهترین و مرغوب‌ترین نقطه شهر قرار دارد و می‌توان با تغییر کاربری و تهاتر با شهرداری و یا دستگاه‌های دیگر، از محل درآمد حاصله، به سرعت ساخت زندان جدید را تکمیل کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور بوده و جرایم سازمان یافته در آن از متوسط کشوری پایین‌تر است، گفت: البته باید برای کاهش برخی رفتارهای فردی و ناهنجاری‌های اجتماعی بیش از پیش برنامه‌ریزی شود.

 وی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز ماده ۱۶ و آماده‌سازی مرکز دوم برای بانوان، گفت: با تلاش‌های دستگاه‌های متولی و خیرین، تعداد معتادان استان از متوسط کشوری بسیار پایین‌تر بوده و معتاد متجاهر در استان وجود ندارد.

پورمحمدی از فعالیت تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه برای آزادی زندانیان و اشتغال آنها و حل مسایل خانواده زندانیان قدردانی کرد و افزود: با وجود شرایط کرونا و عدم برگزاری جشن‌های گلریزان، این سنت حسنه متوقف نشده و فعالیت‌های خوبی در استان انجام یافته است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این دیدار با قدردانی از نگاه عالمانه و وسیع استاندار آذربایجان شرقی به مسائل تربیتی و اشتغال زندانیان، گفت: مسأله اشتغال زندانیان و نیز حل مسائل خانواده‌های آنها یکی از دغدغه های سازمان زندان‌هاست.

محمدمهدی حاج‌محمدی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی این سازمان اصلاح و تربیت و به تعبیر مقام معظم رهبری آموزش نیکی‌ها و نوعی طبابت است، افزود: ما و همکارانمان در زندان‌ها باید کاری کنیم که زندانی پس از طی دوره محکومیت خود، با مهارت‌آموزی، اصلاح و تربیت به جامعه بازگردد نه اینکه خدای نکرده مهارت‌های خلاف، بزه و آلودگی‌های او در زندان بیشتر شود. 

وی از پیشنهاد استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر تغییر کاربری و تهاتر زندان فعلی برای سرعت دادن به کار احداث زندان جدید استقبال کرد و گفت: قانون نیز این اجازه را داده است و آماده همکاری در این زمینه هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز