مدیرکل امور حقوقی شهرداری تبریز:

فروش املاک در دوره فعلی کمتر از دوره های قبلی بوده است/ ثبت بیش از ۸۰ درصد املاک شهرداری در سامانه جامع

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۰۸:۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۴۸۱۹۵
فروش املاک در دوره فعلی کمتر از دوره های قبلی بوده است/ ثبت بیش از ۸۰ درصد املاک شهرداری در سامانه جامع
مدیرکل امور حقوقی شهرداری تبریز با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد املاک شهرداری در سامانه جامع املاک ثبت شده است، گفت: تملک های انجا گرفته توسط شهرداری تبریز، نه فقط برای احداث خیابان، بلکه بر اساس نیازهای شهر و طرح تفصیلی و با کاربری های مختلف انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا داستان در تشریح عملکرد اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تبریز اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف شهرداری تبریز تملک املاک است و در طول سال های اخیر در چند وجه و اغلب بصورت توافقی انجام می شود. این تملک ها نه فقط برای احداث خیابان، بلکه بر اساس نیازهای شهر و طرح تفصیلی و با کاربری های مختلف انجام میشود.

او با اشاره به راه اندازی سامانه جامع املاک گفت: به دلیل جلوگیری از نابسامانی املاک شهرداری که بعضا مورد تصرف یا تعدی بعضی افراد قرار گرفته بود، سامانه جامع املاک و ثبت هوشمند املاک و مستغلات شهرداری راه اندازی شده تا مانع از تضییع حقوق شهرداری شود.

او ادامه داد: با ثبت و جابجایی بصورت نقشه یو تی ام، در طرح تفصیلی املاک و عرصه های شهرداری مشخص می شود و واحد شهرسازی نیز از این املاک آگاهی پیدا می کند تا هرگونه خدمات مربوط به مجموعه املاک شهرداری منوط به استعلام از واحد شهرسازی باشد.

مدیرکل سابق املاک و مستغلات شهرداری تبریز گفت: تاکنون دو هزار و ۶۰۰ فقره ملک برابر با ۱۰ میلیون متر مربع املاک شهرداری در سامانه جامع هوشمند املاک ثبت شده است.

او عنوان کرد: طی سه سال و نیم اخیر، ۵۳۰ هزار متر مربع در راستای مسیرگشایی تملک شده است و ۳۶۴  هزار و ۹۱۰ متر مربع جهت حفظ، تبدیل و احیای باغات و فضای سبز تملک شده است. همچنین ۱۳۱  هزار متر مربع در وادی زحمت جهت دفن اموات تملک شده که اغلب با توافق صورت گرفته است.

داستان اظهار کرد: در این مدت بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان برای تملک ایستگاه های قطار شهری کمک کرده ایم و در بافت فرسوده و مشخصا در چوخورلار، دو و نیم هکتار زمین وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد آن برابر با ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع تملک داشته ایم.

او افزود: احیا و نگهداری خانه های تاریخی و قدیمی به عهده میراث فرهنگی است و شهرداری تبریز در این خصوص وظیفه اصلی و جنبی ندارد اما با این حال این خانه ها توسط شهرداری تبریز تملک می شود که در این راستا اخیرا خانه ارفع الملک و خانه ستارخان تملک شده است و خانه نیکدل نیز قبلا تملک شده بود.

مدیرکل جدید امور حقوقی شهرداری تبریز گفت: حدود ۱۳۶۸ فقره با متراژهای محتلف برابر با چهار میلیون و ۷۹۱ هزار متر مربع سند تک برگی گرفته ایم.

داستان عنوان کرد: در دوره فعلی مدیریت شهری و با وجود رکود در جامعه، فروش املاک نسبت به دوره های قبلی بسیار کمتر بوده و اگر هم فروش ملکی انجام شده است، در جهت منافع شهر خرج شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز