با حضور استاندار آذربایجان شرقی ؛

۲۰ طرح سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسید

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۰۸:۰۱:۴۵
کد خبر: ۱۱۵۶۶۱۰
۲۰ طرح سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسید
20 طرح بزرگ صنعتی، فنی و زیربنایی، کشاورزی و گردشگری با سرمایه‌گذاری بالغ بر 11 هزار و 583 میلیارد ریال صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور استاندار آذربایجان شرقی و با دستور رئیس جمهور به صورت ارتباط زنده تصویری در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آئین افتتاح این پروژه‌ها، گفت: سال گذشته علی‌رغم تحریم ها و شیوع ویروس کرونا، جذب سرمایه گذاری در ارس با افزایش صد درصدی به حدود ۶ هزار میلیارد تومان رسید و بالغ بر ۷۰ طرح دانش بنیان و صنایع خلاق در این منطقه در حال فعالیت هستند.

محسن نریمان گفت: در حال حاضر ۲۰۰ طرح دیگر با مجموع سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه های صنعتی، کشاورزی و خدماتی در دست اجرا داریم و آماده ایم قبل از پایان دولت تدبیر و امید در ارس به بهره‌برداری برسانیم.

از میان طرح های افتتاح شده منطقه آزاد ارس که به دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید، 13 درصد سرمایه گذاری ها توسط سازمان منطقه آزاد ارس و در حوزه زیرساخت ها و 87 درصد توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.

این طرح ها شامل تصفیه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی، احداث خطوط برق 20 کیلوولت از پست طالب گلی تا قره برون ورودی فازهای صنعتی جهت ظرفیت سازی و همیاری در اجرای شبکه مخابراتی منطقه آزاد ارس در حوزه فنی و زیربنایی هستند که با مجموع سرمایه گذاری یک هزار و سیصد میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسید.

تولید اسکلت فولادی گلخانه ها، کاغذ مخصوص ساخت صافی، منسوجات بی بافت و اسپان باند، یک کارخانه بزرگ تولید قیر، 3 واحد گلخانه ای تولید صیفی جات به روش هیدورپونیک، 2 واحد تولیدی در زمینه پوشاک، واحدهای تولیدی دستمال مرطوب، خودروهای خدمات شهری و آتش نشانی، ماژیک وایت برد، مبلمان خانگی، لامپ LED، ماسک سه لایه، یک واحد اقامتگاه بومگردی و یک هتل از دیگر طرح های افتتاح شده بود.

با بهره برداری از این 20 پروژه برای 510 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد می شود.

گفتنی است پیش از این نیز در طول سال 99 بالغ بر 23 طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس با میزان سرمایه گذاری 11 هزار و 944 میلیارد ریال و 70.5 میلیون یورو و 4.8 میلیون دلار و میزان اشتغال زایی 1352  نفر افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

استاندار آذربایجان شرقی پس از افتتاح این طرح ها، واحد تولیدی قیر آسیا پالایش ارس را نیز افتتاح کرد که با بهره‌برداری از این پروژه، برای ۴۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

دکتر پورمحمدی همچنین در سفر یک روزه به شهرستان جلفا چندین طرح تولیدی و صنعتی دیگر را افتتاح‌ کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز