دیدار رییس کمیسیون صادرات اتاق تبریز با رایزن بازرگانی ایران در روسیه

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۴:۲۹:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۰۳۸۶
دیدار رییس کمیسیون صادرات اتاق تبریز با رایزن بازرگانی ایران در روسیه
رییس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز با رایزن بازرگانی ایران در روسیه و همچنین جمعی از تجار فعال بازار این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سید یوسف حسینی از سفر خود به مسکو و دیدار با رایزن بازرگانی ایران در روسیه و تجار ایرانی فعال در این کشور خبر داد و گفت: در این سفر با تجاری که در بازار روسیه فعال بوده و همچنین رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در روسیه از نزدیک دیدار کرده و در این دیدارها صحبت های خوبی رد و بدل شد. در جریان افزایش همکاری ها یکسری نواقص وجود دارد که باید به مسئولان ذیربط انتقال داده شود تا برای حل مشکلات، به نتایج خوبی دست یابیم.

وی با اشاره به فعالیت جدی ۱۰۷ فعال اقتصادی کشور در روسیه گفت: در بین این افراد، فعالان اصیلی وجود دارد که باید نسبت به برقراری ارتباط مناسب با آن ها اقدام شود. باید به سراغ تجربیات کسانی رفت که در کارنامه خود، سابقه سال ها فعالیت در بازار روسیه را دارند. امروز اگر بتوانیم فعالان اقتصادی اصیل در روسیه را به درستی شناسایی کرده و با آن ها جلساتی برگزار کنیم، قطعا می توان به موفقیت هایی دست یافت.

حسینی با بیان اینکه مشکل اقتصاد ما به جز به دست فعالان اقتصادی واقعی و اصیل حل نمی شود، گفت: باید به بخش خصوصی، میدان داده شود و در این بین، مسئولان دولتی تنها وظیفه نظارتی را بر عهده گیرند.

وی ادامه داد: هم اکنون بازار روسیه، ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت تاجران کشورهای مختلف دارد، اینکه ما نتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، مشکل به خود ما بازخواهد گشت. متاسفانه یکسری ناآگاهی ها بین تجار و مسئولان ما وجود دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز با بیان اینکه کیفیت محصولات، حرف اول را در زمینه صادرات به کشور روسیه می زند، گفت: گاه شاهد صادرات اجناس نامرغوب از کشور هستیم که این امر وجهه تولیدات جمهوری اسلامی ایران را در بازارهای جهانی مخدوش می کند. باید خودمان را با نیاز بازارهای هدف وفق دهیم.

حسینی ادامه داد: ظرفیت های بازار مسکو بسیار بالا است که ای کاش مسئولان این موضوع را می توانستند با تمام وجود درک کنند که از مسئولان امر می خواهیم پای سخنان و تجربیات فعالان اقتصادی کشور در بازار مسکو بنشینند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز