استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت کنترل بر بازار اقلام اساسی از طریق سامانه جامع تجارت

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۰۸:۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۰۶۰۲
ضرورت کنترل بر بازار اقلام اساسی از طریق سامانه جامع تجارت
استاندار آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت مهم و اساسی سامانه‌های جامع تجارت و انبارها و مراکز نگهداری کالا در رصد میزان تولید و عرضه اقلام ضروری شهروندان حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان ضمن تاکید بر کارشناسی دلایل کمبود گوشت مرغ در بازار افزود: دستگاه‌های متولی و مرتبط با سامانه‌های جامع تجارت از جمله سازمان صمت و جهاد کشاورزی استان نسبت به تسریع در ثبت اطلاعات واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی گوشت مرغ در سامانه مذکور اقدام کنند.

وی ادامه داد: با بهره‌مندی از ظرفیت این سامانه‌ها می‌توان سوء نظر برخی افراد در عدم تعادل بازار مرغ را مدیریت کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و تامین و توزیع مایحتاج شهروندان از جمله اقلام پروتئینی تاکید کرد.

در ادامه معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن تجارت آذربایجان شرقی هم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و توزیعی گوشت مرغ به ویژه برگزاری جلسات توجیهی در حضور مدیران کشتارگاه ها و واحدهای صنفی عرضه کننده گوشت مرغ گفت: الزام ثبت اطلاعات واحد ها از سه ماه پیش ابلاغ شده و تکمیل اطلاعات توسط مدیران واحدهای صنفی تا ۱۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت.

یوسف پایدار افزود: طبق قانون هرگونه گردش کار در تولید و توزیع اقلام اساسی از جمله گوشت مرغ بدون ثبت اطلاعات واحدهای صنفی مرتبط، در سامانه جامع تجارت و انبار و ذخیره سازی کالا تخلف محسوب می شود.

در این جلسه مقرر شد در راستای تشکیل قرارگاه ملی ساماندهی گوشت مرغ، کمیته‌ای با این عنوان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری سازمان جهاد کشاورزی استان نیز تشکیل شود.

براین اساس فرآیند مرتبط با تامین، تولید و توزیع گوشت مرغ بر عهده جهاد کشاورزی و نظارت بر نحوه اجرای قیمت مصوب بر عهده سازمان صنعت معدن و تجارت استان گذاشته شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز