آخرین اخبار کرونا در آذربایجان شرقی تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۳:۵۱:۰۸
کد خبر: ۱۱۶۲۸۵۷
آخرین اخبار کرونا در آذربایجان شرقی تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین وضعیت ابتلا به کرونا ویروس را در آذربایجان شرقی تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر محمد حسین صومی در سی و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه در طول هفته گذشته ۵ هزار و ۱۰۰ نفر بیمار کرونایی در استان شناسایی شده، ادامه داد: آذربایجان شرقی جز ۱۲ استانی است که نگرانی نسبت به افزایش بیشتر بیماری در آینده وجود دارد و باید تمهیدات لازم برای کنترل آن اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با بیان اینکه از اوایل دی ماه تا پایان اسفند ماه سال گذشته با روند کاهشی کرونا در استان مواجه بودیم، افزود: با وجود اینکه کرونای جهش‌یافته انگلیسی از بهمن ماه وارد استان شده بود ولی توانسته بودیم از طریق مدیریت محلی بیماری را کنترل کنیم.

صومی با اشاره به اینکه در ۳۰ اسفند ماه سال گذشته ۳۷۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بودند، افزود: به دلیل ازدحام‌های چند هفته اخیر، در حال حاضر 1500 نفر بستری در بیمارستان‌ها داریم و 11 شهرستان استان در وضعیت قرمز هستند.

وی خاطرنشان کرد: شدت درگیری کرونای انگلیسی بالاست و افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها وضعیت مناسبی ندارند؛ به طوری که هفته گذشته ۴۷ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: در موج سوم کرونا، بیماری در روستاهای استان بیماری شیوع پیدا نکرده بود ولی با توجه به افزایش ترددها هم اکنون روستاهای استان نیز درگیر شده‌اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز