معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی:

حجاب، مختص دختران و بانوان نیست

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۰:۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۱۶۳۱۹۲
حجاب، مختص دختران و بانوان نیست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه فرهنگ عفاف و حجاب، مختص دختران و بانوان نیست، اظهار داشت: ایجاد نگرش جنسیتی در این زمینه، تاثیرات منفی در جامعه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیار راستگو در جلسه ستاد هماهنگی و راهبردی عفاف و حجاب استان، با اشاره به اهتمام ویژه مردم استان به موضوع حجاب و عفاف، گفت: تمایل مردم تبریز و آذربایجان به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، بعد از انقلاب مشروطیت نیز افزایش یافت و در حال حاضر نیز مردم این دیار به حجاب، دیانت، مهمان‌نوازی و زمان‌شناسی مشهورند.

وی ادامه داد: وضعیت حجاب و عفاف در تبریز، نسبت به میانگین کشوری، مناسب است؛ اما نباید به وضعیت فعلی بسنده کرد و تلاش بیشتر در این زمینه ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از واردات لباس‌های هنجارشکن به تبریز انتقاد کرد و گفت: ترویج این لباس‌ها در تغییر فرهنگ جامعه تاثیر منفی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: سازمان صمت و اتحادیه‌های مربوطه باید در این زمینه نظارت بیشتری داشته و از فروش لباس‌های هنجارشکن و تبلیغ بی‌حجابی در جامعه جلوگیری کنند.

راستگو بر اهمیت الگوسازی در زمینه حجاب و عفاف در مدارس و دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد و افزود: آگاه‌سازی هرچه بیشتر نسل جدید با مزایای رعایت عفاف و حجاب از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت تلاش بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های فعال در این زمینه است و در شش ماهه نخست سال 99، از جمله استان‌های برتر بوده است.

مهدی رضاییان ادامه داد: باید برخی از حقایق و واقعیت‌ها را به مردم گفت و از توان و اندیشه آنان برای رفع مشکلات اجتماعی، استفاده کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به ارائه گزارش اقدامات کارگروه عفاف و حجاب استان در طول یک سال گذشته پرداخت و گفت: جلسات این کارگروه به صورت مستمر و منظم و با حضور  اعضا برگزار می‌شود.

بدر شکوهی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی را نیز یکی از دیگر از مهم ترین اولویت‌های این کارگروه برشمرد و گفت: نظارت‌های سرزده از ادارات برای رصد وضعیت حجاب کارمندان از اقدامات مهم این کارگروه است.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها در گفتمان سازی عفاف و حجاب تاکید کرد.

رقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تبیین عملکرد این اداره کل پرداخت که از آن جمله می‌توان به برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی و میزبانی تبریز از برگزاره کنگره ملی 17هزار شهید زن اشاره کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز