سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند:

ضرورت نقش آفرینی آذربایجان شرقی در تامین محصولات کشاورزی و غذایی کشور هند

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۶:۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۶۴۶۷۱
ضرورت نقش آفرینی آذربایجان شرقی در تامین محصولات کشاورزی و  غذایی کشور هند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند گفت:آذربایجان شرقی می‌تواند در تأمین محصولات کشاورزی و غذایی کشور هند نقش ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی چگنی در  ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: هند به لحاظ جمعیت بسیار زیاد و بازار وسیع، مقصد تجاری مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و امیدواریم نقش آذربایجان شرقی در این زمینه نقش فعالی باشد.

وی خاطرنشان کرد: هند در حال حاضر، دومین اقتصاد برتر آسیاست و بر اساس پیش‌بینی‌ها در آینده نزدیک به سومین اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود.

چگنی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید با شتاب بیشتری به دنبال توسعه روابط با کشورهای مختلف و بازاریابی محصولات تولیدی در بازارهای بین‌المللی باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم هند به محصولات کشاورزی و غذایی همچون سیب، پیاز و خشکبار علاقه بسیار زیادی دارند و آذربایجان شرقی می‌تواند در تأمین این محصولات نقش ویژه‌ای داشته باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پیشران کشور در حوزه بازرگانی و تجاری است، گفت: آذربایجانی‌ها در جای‌جای میهن اسلامی و بسیاری از کشورهای دنیا، تبلور غیرت، همدلی و کاربلدی هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز