ماجرای زمین خواران پارک ارم از زبان شهردار تبریز

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۰۸:۰۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۶۵۳۴۱
ماجرای زمین خواران پارک ارم از زبان شهردار تبریز
شهردار تبریز از شناسایی زمین خواران پارک ارم و طرح شکایت علیه آنان خبر داد و گفت: اجازه نمی دهیم ذره ای از حقوق شهروندان پایمال شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر با اشاره به قطع شبانه ۵۶۰ اصله درخت در محل پارک ارم، اظهار کرد: شهرداری تبریز برای جلوگیری از تعرض زمین خواران به اراضی ملی در مجاورت پارک ارم که تحویل شهرداری تبریز شده است، همزمان با هفته منابع طبیعی و آغاز فصل درختکاری، اقدام به غرس نهال نمود که متاسفانه زمین خواران به صورت شبانه ۵۶۰ اصله از آنها را قلع و قمع کرده و از ریشه کندند. 

او گفت: این افراد که قصد تملک غیر قانونی اراضی را دارند شناسایی و امروز علیه آنها در مراجع قضائی طرح شکایت شد. 

شهردار تبریز با بیان اینکه متاسفانه در دوره های گذشته نیز مشابه چنین اتفاقی در حوزه منطقه ۱۰رخ داده بود، افزود: برای جلوگیری از این امر، ما امسال تصمیم به کاشت درخت در کل این اراضی گرفتیم تا دست سودجویان و زمین خواران برای همیشه کوتاه شود. 

ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه   امروز شهرداری تبریز مقابل اقدامات این افراد ایستاده و اجازه نمی دهد تا حقی از شهروندان پایمال شود، اظهار کرد: مساحت پارک ارم ۴۰ هکتار و حتی از پارک ائل گلی بزرگ تر است و برای تعیین تکلیف این اراضی، روز گذشته جلسه ای نیز در استانداری تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد. 

او یادآور شد: درختان قلع و قمع شده مجدد در پارک ستارخان کاشته شد.

 

نظر شما