مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:

دولت تدبیر و امید در حوزه روستایی کارنامه درخشانی دارد

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۰:۵۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۲۲۲۸
دولت تدبیر و امید در حوزه روستایی کارنامه درخشانی دارد
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در حوزه روستایی کارنامه درخشانی دارد، گفت: در این دولت برای اولین بار به روستاهای فاقد دهیاری اعتبار اختصاص داده شد و هم‌اکنون از محل این اعتبارات، فقط در استان آذربایجان شرقی 385 پروژه در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،تقی کرمی که به عنوان نماینده مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور در نشست ویدئوکنفرانس معاون اول رئیس جمهور با استانداران به مناسبت روز شوراها سخن می‌گفت، افزود: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، 826 میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی به حوزه روستایی کمک شده و در قالب طرح‌های مختلف، تسهیلات ارزان‌قیمت به روستاییان اختصاص یافته است.

وی خواستار تداوم پرداخت این تسهیلات برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها شد و گفت: یکی از مشکلات مهم روستاها، فرسودگی شبکه آب شرب روستایی است و با توجه به بروز خشکسالی و کمبود منابع آبی و ضرورت جلوگیری از هدررفت آب، پیشنهاد می‌کنیم که از منابع صندوق توسعه ملی برای بازسازی شبکه آب روستایی هزینه شود.

کرمی همچنین ارتقای جایگاه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور را ضروری دانست و گفت: عضویت دفاتر امور روستایی استانداری‌ها در کارگروه‌های تخصصی شورای برنامه‌ریزی استان نیز ضروری است و بر این اساس درخواست بازنگری در آئین‌نامه شورای برنامه‌ریزی استان‌ها را داریم.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی همچنین به برخی از دستاوردهای حوزه روستایی در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تا آغاز دولت یازدهم، یک میلیون و 500 هزار مترمربع آسفالت‌ریزی در روستاهای استان انجام شده بود، اما تنها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم 5 میلیون و 300 هزار مترمربع آسفالت‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای برخوردار از اینترنت در استان، از 157 روستا به دو هزار روستا رسیده است، افزود: برای نخستین بار، ایجاد شهرک تخصصی صنایع دستی در استان در حال اجراست که برای 163 واحد صنایع دستی روستایی امکان فعالیت خواهد داشت.

کرمی همچنین به وعده رئیس جمهور به مردم آذربایجان شرقی درخصوص ارتقای جایگاه صنعت کیف و کفش در این استان اشاره کرد و گفت: 350 میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یافته است.

 

نظر شما