مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی آذربایجان شرقی

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۰۹:۳۴:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۳۸۵۱
صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی آذربایجان شرقی
مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از صدور اولین مجوز گردشگری شیلاتی استان توسط اداره ‏کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با هماهنگی شیلات استان در شهرستان چاراویماق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، قاسم جعفروند، گفت: گردشگری شیلاتی یکی از بخش‌های کارآمد و با ظرفیت صنعت شیلات استان محسوب می‌شود که آذربایجان شرقی با دارا بودن اراضی و مزارع پر رونق ظرفیتی بی‌نظیر در این حوزه را دارا است و طی یک سال اخیر با آغاز فعالیت چند مرکز گردشگری شیلاتی در استان، شاهد رونق این بخش خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس و حاشیه جاده مرزی جلفا_سیه رود از پتانسیل بالایی در این زمینه برخوردار است، بنابراین پرورش دهندگان این منطقه می‌‌توانند با هماهنگی این مدیریت نسبت به اخذ مجوز گردشگری شیلاتی اقدام کنند و در این راستا شیلات نیز حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های استان از جمله شهرستان‌های هشترود و چاراویماق نیز از شهرستان‌های با ظرفیت استان در حوزه کشاورزی است که رونق بخشی به گردشگری شیلاتی آن در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و در این راستا نخستین مجوز گردشگری شیلاتی آن صادر شد.

 این مجموعه گردشگری در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع و در اراضی روستای حاجی‌کند شهرستان چاراویماق و در حاشیه رودخانه آیدوغموش ایجاد شده و عمده فعالیت آن پرورش ماهی قزل‌آلا است. با توجه به این‌که این مرکز در مسیر گردشگری به آبگرم منیشگه قرار دارد، هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران بوده و در فصول بهار و تابستان به عنوان یکی از مراکز شناخته شده گردشگری شهرستان به ارائه خدمات می‌پردازد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز