استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت تقویت ضمانت اجرایی مصوبات شورای گفت وگو

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۱۰:۵۵:۱۷
کد خبر: ۱۱۷۵۱۶۸
ضرورت تقویت  ضمانت اجرایی مصوبات شورای گفت وگو
استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به جایگاه قانونی مصوبات شورای گفت‌وگو، خواستار تلاش و پیگیری برای تقویت ضمانت اجرایی این مصوبات از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، با قدردانی از تلاش‌های اعضای این شورا در سال 1399، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات شورای گفت‌وگو هستند و اگر مانعی برای اجرای مصوبات وجود دارد باید به دبیرخانه شورا اعلام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نتایج طرح پایش فضای کسب‌وکار استان، دستور داد تا کمیته‌ای تخصصی برای بررسی نقاط قوت و ضعف استان در حوزه کسب‌وکار تشکیل و درخصوص شاخص‌هایی که وضعیت استان در آنها نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، چاره‌اندیشی شود.

وی درخصوص طرح مبتنی بر کشاورزی قراردادی نیز گفت: تولید مبتنی بر قرارداد روش مفیدی برای هماهنگی میان تولید و بازاررسانی در بخش کشاورزی است و سازمان جهاد کشاورزی باید ساختارهای اجرایی این طرح را فراهم کند.

پورمحمدی با بیان اینکه این طرح می‌تواند با وارد کردن فناوری و سرمایه، بخش کشاورزی را متحول کند، افزود: اتاق بازرگانی برای جذب سرمایه‌گذار و پشتیبان و صداوسیما برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به کشاورزان با مجریان این طرح همکاری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه به آخرین وضعیت اجرایی طرح انتقال آب ارس اشاره کرد و گفت: این طرح علاوه بر نقش حیاتی در تأمین آب شرب و صنعت، نقش پدافندی هم دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته نسبت به این طرح کم‌لطفی شده است، افزود: خوشبختانه در حال حاضر طرح در مسیر خوبی قرار دارد و امیدواریم با توان اجرایی و مدیریتی قرارگاه خاتم‌الانبیا، اجرای آن طبق زمان‌بندی تکمیل شود.

پورمحمدی با اشاره به احتمال بروز تنش آبی در استان در سال جاری، گفت: برای عبور از این وضعیت، برنامه‌ریزی شده است و در بخش صنعت، مشارکت صنایع در تأمین آب مورد نیاز آنها را شروع کرده‌ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز