معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

آغاز واکسیناسیون ۴۸ هزار نفر جمعیت بالای ۷۵ سال در آذربایجان شرقی

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۳:۳۸:۴۴
کد خبر: ۱۱۷۷۷۰۰
آغاز واکسیناسیون ۴۸ هزار نفر جمعیت بالای ۷۵ سال در آذربایجان شرقی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال استان از امروز خبر داد و گفت: از امروز فرایند رسمی واکسیناسیون حدود ۴۸ هزار نفر از جمعیت استان که بالای ۷۵ سال دارند، آغاز شده و همکاران بهداشت در حال تزریق واکسن هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عباسعلی درستی افزود: البته از روز گذشته در برخی نقاط استان این پروسه آغاز شده و مثلا در بناب درصد قابل توجهی از افراد بالای ۷۵ سال واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی به مردم جهت واکسیناسیون، اظهار کرد: افراد بالای ۷۵ سال از طریق مراکز بهداشت جهت تزریق واکسن دعوت می‌شوند تا ازدحامی در  این راستا انجام نگیرد و وقت افراد گرفته نشود. اما پس از چند روز و با تزریق واکسن به تعداد افراد بیشتر، اعلام عمومی تزریق واکسن به این قشر انجام می‌گیرد.

افزود: فاز بعدی واکسیناسیون برای افراد زیر ۷۵ سال به احتمال زیاد از اوایل خرداد آغاز خواهد شد، چرا که تعداد افراد بالای ۷۵ سال استان از تعداد افراد ۸۰ سال به بالا، کمتر است و به همین خاطر حداکثر تا اواخر اردیبهشت واکسیناسیون این افراد به اتمام خواهد رسید.

واکسیناسیون ۷۰ درصد از افراد بالای ۸۰ سال استان

درستی با بیان این‌که تعداد کل افراد ۸۰ سال به بالای استان (به جز شهرستان‌های مراغه و سراب با واکسیناسیون مستقل) که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تبریز واکسینه می‌شوند، حدود ۶۳ هزار هستند، گفت: به طور متوسط ۷۰ درصد از افراد بالای ۸۰ سال استان تاکنون واکسینه شده‌اند.

وی اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌ها، تعداد واکسیناسیون بسیار بیشتر از متوسط استان بوده و مثلا در اهر نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال و در عجبشیر حدود ۸۵ درصد از این قشر در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز