مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

توسعه کشور بدون ایفای نقش اصلی توسط جوانان امکان ندارد

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۴:۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۱۸۱۲۲۳
توسعه کشور بدون ایفای نقش اصلی توسط جوانان امکان ندارد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: توسعه کشور بدون ایفای نقش اصلی توسط جوانان امکان ندارد و باید با اتخاذ رویکردهای صحیح، بسترهای لازم برای استفاده از ظرفیت جوانان هموار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بدر شکوهی در نشست هم‌اندیشی اعضای مجمع سمن‌های جوانان استان، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مدیون حضور و حماسه‌آفرینی جوانان متعهد و غیور کشور دانست که با ایمان به آرمان‌های مقدس انقلاب و رهنمودهای امام راحل با خون خویش از نهال نوپای جمهوری اسلامی صیانت و کیان کشور را مقتدرانه حفظ کردند.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفاظت و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، حفظ هوشیاری، وحدت و انسجام ملی در مقابل شیطنت‌های دشمنان و تلاش برای ساختن ایران اسلامی، افزود: متاسفانه در ادوار بعد از دفاع مقدس به عناوین مختلف موانع متعددی برای حضور و نقش آفرینی جوانان در سطوح مدیریتی و اجرایی ایجاد شد که عوارض نامطلوبی بر حرکت پیشرفت و توسعه کشور برجای نهاد.

شکوهی خاطرنشان کرد: اگر امروز مقام معظم رهبری در طی دو سال متوالی بر موضوع مهم جهش اقتصادی تاکید می‌کنند لازم است جهت حصول این چشم‌انداز، مانع‌زدایی اساسی از حضور موثر جوانان در کلیه عرصه ها از جمله تولید واقتصاد صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: وجود جمعیت جوان وسرزنده از مزایا و ظرفیت های ارزشمند کشور است که اگر در حوزه سیاست گذاری و اتخاذ راهبردها تدابیر کارآمدی اندیشیده شود، به‌طور حتم افق های جدیدی از بالندگی و گفتمان سازی در تمدن ایرانی و اسلامی گشوده خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی افزود: دوران دفاع مقدس، عصر طلایی استفاده از جوانان  برای پاسخگویی به نیازهای کشور بود و متاسفانه با فاصله گرفتن از آن دوران، باور اعتماد به جوانان تضعیف شده است.

شکوهی تصریح کرد: برخی ها جوان بودن جمعیت کشور را تهدید می دانند، در حالی که فرصت های بی‌شماری برای اعتلای کشور در اعتماد به جوانان و با بهره گیری صحیح از آن می توان  خلق کرد.

وی با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراها، گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری مشارکت حداکثری در انتخابات، شرط اساسی بر ای حل مشکلات کشور است و علاوه بر اینکه همه دستگاه های نظارتی و اجرایی باید بسترهای لازم را برای تحقق این امر فراهم کنند، تشکل های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد نیز به عنوان گروه‌های مرجع جامعه باید وظایف خود را در تشویق مردم به مشارکت آگاهانه در انتخابات ایفا کنند.

 

 

نظر شما