استاندار آذربایجان ‌شرقی:

بخش معدن، محوری‌ترین اصل در توسعه استان است

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۵:۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۲۳۴۸
بخش معدن، محوری‌ترین اصل در توسعه استان است
استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش معدن، محوری‌ترین اصل در توسعه استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان که به منظور بررسی مسائل و مشکلات معادن اهر و هریس تشکیل یافته بود، اظهار داشت: توسعه استان نسبتاً به صورت متوازن انجام یافته و در حالی که بیشتر صنایع در قسمت غرب استان مستقر شده‌اند، در شرق و شمال شرق استان نیز کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های اهر و هریس معادن مهمی وجود دارند که اگر اصول بهره‌برداری از آنها مورد توجه قرار نگیرد نخواهیم توانست از این نعمت الهی بهره‌مند شویم.

پورمحمدی گفت: در عین حال که در این منطقه معادن مهمی وجود دارد اما جنگل‌های ارسباران نیز بسیار مهم است و باید برای حفاظت از این منبع طبیعی که در حال ثبت جهانی است، تدبیر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امور مربوط به معادن باید پیگیری و تسریع شود، افزود: فرصت‌های شغلی و رفاهی که با بهره‌برداری از معادن در منطقه ایجاد خواهد شد باقیات صالحات است.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: معدن‌کاران، بهره‌برداران و صاحبان امتیاز باید ملزم شوند تا بر اساس زمان‌بندی عمل کنند و مطالعات و پیگیری‌ها را در موعد مقرر انجام دهند و مدیران دستگاه ها نیز امور را تسریع کنند.

وی گفت: ظرف دو هفته آینده جلسه اختصاصی برای تک‌تک معادنی که مشکلات آنها در این جلسه مطرح شد برگزار شود تا مشخص شود چه کسانی به وظایف خود عمل کرده یا نکرده‌اند تا براساس نتیجه این جلسات تصمیم‌گیری شود.

احمد محرم زاده، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: اشتغال‌زایی معادن برای این منطقه بسیار مهم است و باید مشکلاتی که مطرح می‌شود از سوی سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی با رعایت اصول و قوانین برطرف شوند.

 

 

نظر شما