استاندار آذربایجان ‌شرقی خبر داد:

پایانه مرزی خدآفرین بازگشایی می‌شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۷:۲۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۵۷۹۵
پایانه مرزی خدآفرین بازگشایی می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی از بازگشایی پایانه مرزی خدآفرین در آینده نزدیک و ساماندهی مشکلات مربوط به پایانه های مرزی استان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد تجارت فرامرزی استان که ظهر  امروز در محل استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت و نقش پایانه‌ها در توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه گفت: پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز که دروازه ارتباطی جمهوری اسلامی ایران با اوراسیا محسوب می‌شوند، نقش مهمی در تحقق این موضوع و افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه دارند.

 وی تسهیل تردد محموله‌های وارداتی و صادراتی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان برشمرد و عنوان کرد: در این راستا، هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای بازگشایی مرز خداآفرین در آینده نزدیک نیز انجام شده است.

وی به برخی از مشکلات فعلی پایانه مرزی نوردوز اشاره کرد و ادامه داد: بعد از سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان و طرح موضوع ساماندهی و رفع مشکلات این پایانه مقرر شد که وزارتخانه، اعتبار ریالی قابل توجهی را به این موضوع اختصاص دهد.

استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا و با تاکید بر همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول برای رفع مشکلات پایانه مرزی نوردوز اضافه کرد: طرح ساماندهی و توسعه پایانه نوردوز ظرف دو هفته آتی، تدوین، تصویب و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

در این جلسه تعدادی از مدیران استانی نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود نسبت به حل مشکلات موجود در پایانه های استان پرداختند.

 

 

 

نظر شما