قائم مقام شهردار تبریز:

احداث پناهگاه جدید سگ‌های بلاصاحب به وسعت پنج هکتار

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۰:۰۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۸۶۵۳۶
احداث پناهگاه جدید سگ‌های بلاصاحب به وسعت پنج هکتار
قائم مقام شهردار تبریز از شناسایی و احداث محل نگهداری سگ های بلاصاحب در زمینی به وسعت پنج هکتار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رسول موسایی درباره برنامه زنده گیری سگ های بلاصاحب اظهار کرد: شهرداری تبریز محدوده ای پنج هکتاری برای نگهداری سگ های بلاصاحب در نظر گرفته است.

او ادامه داد: این محل قرار است ظرف 15 روز آینده توسط شهرداری منطقه یک تبریز حصارکشی و امکان بهره برداری از آن فراهم شود.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: بر این اساس، سگ ها پس از زنده گیری با داروی بیهوشی در این محل رهاسازی می شوند و برنامه عقیم سازی نیز زیر نظر دامپزشک اتفاق می افتد.

او تصریح کرد: تشکل های مردم نهاد و شهروندانی که دوستدار حیوانات اند، می توانند مجموعه مدیریت شهری را در نگهداری سگ های بلاصاحب یاری کنند.

قائم مقام شهردار تبریز یادآور شد: هم اکنون نیز شهروندان می توانند از محل جدید نگهداری سگ های بلاصاحب بازدید کنند.

او افزود: معمولا در میان سگ هایی که زنده گیری و نگهداری می شود، نژادهای خاصی وجود دارد که می تواند در روستاها و باغ ها به عنوان سگ نگهبان استفاده شود و شهروندان می توانند مسئولیت نگهداری از این سگ ها را بر عهده بگیرند.

موسایی افزود: تمامی مدیران شهری معتقدند حیات حقی است که از طرف خداوند به تمامی حیوانات داده شده و ما نمی‌توانیم آن را سلب کنیم.

قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه جمع آوری سگ های بلاصاحب یک مطالبه عمومی است افزود: علاوه بر وجود ۱۰ها نوع بیماری مشترک بین انسان و سگ، بارها شاهد حمله سگ های بلاصاحب به شهروندان بوده ایم.

او اضافه کرد: موارد متعدد در تماس با سامانه ۱۳۷ عاجزانه از شهرداری خواهش کرده اند که سگ های بلاصاحب را از محیط شهری دور کنیم.

او با اشاره به برنامه ساماندهی سگ های بلاصاحب با همکاری تشکل های مردم‌نهاد و ورود دستگاه های نظارتی به موضوع قرارداد فی ما بین با مرکز پردیس، افزود: در قرارداد جدید به ازای زنده گیری هر قلاده سگ ۳۰۰هزارتومان وجه درخواست شده بود که مورد موافقت واقع نشد و در ادامه قرار بر این شد شهرداری خود ساماندهی سگ ها را بر عهده بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز