احداث پارک حیدربابا مانعی برای تغییر کاربری باغات قدیمی تبریز

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۴:۲۷:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۶۷۵۵
احداث پارک حیدربابا مانعی برای تغییر کاربری باغات قدیمی تبریز
شهردار تبریز از افتتاح و بهره‌داری از پارک حیدربابا به عنوان چهل و پنجمین پارک محله‌ای احداث شده در دوره فعلی مدیریت شهری تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر اظهار داشت: پارک محله‌ای حیدربابا با حدود ۱۰ هزار مترمربع مساحت و ۲۸۵ میلیارد ریال هزینه تملک و اجرا، احداث شده است. وی افزود: اجرای پارک حیدربابا، در واقع در راستای تداوم برنامه حفظ و تبدیل باغات قدیمی واقع در داخل شهر به پارک و مراکز تفریحی و گردشگری و مانعی برای تغییر کاربری باغات تبریز به فضاهای مسکونی و تجاری است.

او افزود: با بهره‌برداری از پارک حیدربابا، طرح توسعه آن نیز با تملک باغات همجوار و ادغام آن با این پارک در دستور کار شهرداری قرار دارد که نقش مؤثری در افزایش سرانه فضای سبز و توسعه فضاهای رفاهی و تفریحی شهروندان که لازمه یک شهر زیست‌پذیر است، خواهد داشت.

شهردار تبریز تصریح کرد: سلامتی، آسایش و آرامش شهروندان اولویت اول و مهمترین مسئله امروز شهرهای جهان است که مورد غفلت واقع شده و متاسفانه حوزه‌های عمرانی بر آن ارجحیت یافته اند.

او تأکید کرد: تلاش مجموعه شهرداری تبریز احیای باغ شهر تاریخی تبریز است و پارک‌ های محله‌ای در مناطق مختلف شهر هم بر همین اساس احداث می‌شود.

ایرج شهین‌باهر خاطرنشان کرد: پارک حیدربابا واقع در چایکنار و پشت بیمارستان استاد شهریار، یکی از نیازهای اصلی منطقه یک بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز