مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت در تبریز اعلام کرد ؛

شهرک صنعتی خصوصی و تخصصی چالیش صنعت ظرفیت خوبی برای الگو سازی در سطح ملی دارد

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۲:۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۱۸۷۱۷۳
شهرک صنعتی خصوصی و تخصصی چالیش صنعت ظرفیت خوبی برای الگو سازی در سطح ملی دارد
مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید یکروزه از تبریزضمن تشریح بخشی از برنامه های دفتر نساجی و پوشاک در سال جاری، شهرک صنعتی خصوصی و تخصصی چالیش صنعت را دارای ظرفیت های خوبی برای الگو سازی در سطح ملی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، افسانه محرابی مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صمت، با تأکید بر بررسی و رفع موانع پیش روی واحدهای حوزه کیف ، کفش و پوشاک استان و همچنین پیگیری روند اجرای شهرک خصوصی و تخصصی چالیش صنعت در این سفر ، گفت : ایجاد و توسعه شهرک های تخصصی مناسب برای صنایع کیف ، کفش ، پوشاک ، مبلمان و دیگر صنایع کوچک و متوسط در جهت کمک به کاهش قیمت تمام شده و تولید کالاهای با کیفیت ، صادرات محور و قابل رقابت در بازارهای جهانی از مهمترین برنامه های وزارت صمت در سال جاری می باشد.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط و ضرورت هم افزایی و توانمند سازی واحدها در تولید کالاهای مزیت دار صادرات محور، ادامه داد : در سال " تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " و در راستای حمایت از تولید ، بسته های سیاستی براساس 4 محور تعریف شده در کشور پیش بینی شده است.

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود : در خصوص فراهم سازی زیرساخت های مناسب جهت تجهیز و احداث واحدهای صنعتی ، 9 منطقه در سطح کشور مشخص شده و استان آذربایجان شرقی با محوریت تبریز یکی از مناطق یاد شده می باشد، که این برنامه در آن با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی زنجیره ارزش ، لجستیک و تأمین در حوزه کالا که مشتمل بر مواد اولیه ، کالای واسطه ای و اجزاء و قطعات بوده ، جزء یکی دیگر از محورهای برنامه امسال می باشد، تصریح کرد : در حوزه کیف، کفش و پوشاک ساماندهی یکسری امور خدماتی مشتمل بر طراحی و مد نیز از اولویت های امسال دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت است.

محرابی بر برنامه ریزی در جهت حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تأکید کرد و افزود : ساماندهی نحوه تولید در واحدهای کوچک و متوسط و به هم رسانی واحدها در زنجیره تأمین برای بهبود روند تولید در واحدهای صنعتی از دیگر برنامه های امسال می باشد.

وی از ساماندهی نحوه بازاریابی و فروش در قالب پلتفرم های کسب و کار برای فروش داخلی و خارجی، به عنوان یکی دیگر از مهمترین اقدامات دفتر نساجی و پوشاک در سال جاری یاد کرد و اظهار داشت : در تلاشیم با مصوب شدن برنامه ها و ابلاغ مقام عالی وزارت صمت در ادامه ، بحث اجرایی برنامه های یاد شده را کمک بزرگی به صنعت کشور است، با قوت پیش ببریم.

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ، کمک بخش خصوصی در روند پیشبرد برنامه ها را بسیار مهم دانست و گفت : در مورد کمبود نخ مورد نیاز واحدهای تولیدی و افزایش قیمت نامتعادل در این بخش ، بازرگانان و تجار می توانند میانگین واردات سالهای قبل خود را وارد کنند و همچنین واحدهای تولیدی در مرحله اول امکان واردات 20 درصد از کل تولیدشان در طی سال را دارند، تا جبران کمبود و کاهش قیمت تمام شده محقق شود.

وی با بیان اینکه یک واحد تولید کننده نخ در کشور نیز تأمین کننده این محصول می باشد، گفت : به دلیل افزایش تولید در حوزه محصولات نساجی و پوشاک، کمبود نخ در سطح تولید بوجود آمده و تأمین و تخصیص ارز مورد نیاز از جانب دولت پیگیری می شود اما واحدهای تولیدی برای جبران کمبود و تولید رقابتی باید در صدد تحقق واردات نخ مورد نیاز خود نیز باشند.

گفتنی است در سفر یکروزه مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان همراه ایشان به تبریز ، ضمن بررسی مسائل و مشکلات شرکت های صنعتی ، از 9 واحد تولیدی حوله ، پوشاک و کفش بازدید به عمل آمد .

 

نظر شما