در نشستی با حضور استاندار آذربایجان شرقی؛

آخرین وضعیت آماده‌سازی شهرک مسکونی شهید صیاد شیرازی بررسی شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۱:۴۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۹۷۱۸۱
آخرین وضعیت آماده‌سازی شهرک مسکونی شهید صیاد شیرازی بررسی شد
آخرین وضعیت آماده‌سازی شهرک مسکونی شهید صیاد شیرازی در نشستی با حضور استاندار آذربایجان شرقی، مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه تأمین مسکن نیازمندان، جزو وظایف دولت است، گفت: نگاه به مقوله مسکن، باید فارغ از سود و منفعت مادی بوده و همه بخش‌ها این موضوع را به عنوان یک وظیفه ملی احساس کنند.

دکتر محمدرضا پورمحمدی با اشاره به فعالیت سه تعاونی شفاف و توانمند در آماده‌سازی شهرک شهید صیاد شیرازی، از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا در این زمینه نهایت همکاری را با تعاونی‌های مجری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرک شهید صیاد شیرازی در محدوده شهر تبریز واقع خواهد شد، افزود: آماده‌سازی این شهرک جزو پروژه‌های اولویت‌دار قرار گیرد و به متقاضیان اطمینان خاطر داده شود که نسبت به انجام تعهدات اهتمام جدی وجود دارد.

پورمحمدی با اشاره به استقرار صنایع مختلف در ناحیه غرب و شمال غرب تبریز، گفت: قطعاً ایجاد این شهرک در رفاه حال کارکنان این صنایع موثر خواهد بود و بر این اساس همه دستگاه‌های مرتبط برای آماده‌سازی و تأمین زیرساخت‌های آن تلاش کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا هم در این جلسه آماده‌سازی شهرک شهید صیاد شیرازی را جزو تعهدات این بنیاد اعلام کرد و گفت: به دنبال نفع مادی نیستیم و فقط می‌خواهیم مشکل مردم حل شود.

سردار هابیل درویش با بیان اینکه 4 هزار متقاضی سکونت در این شهرک، انتظار تسریع در آماده‌سازی آن را دارند، گفت: تأمین آب در حال حاضر مهم‌‌ترین نیاز شهرک است که در این زمینه نیازمند همکاری دستگاه‌های استانی هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم گزارشی از آخرین وضعیت آماده‌سازی این شهرک ارائه کرد و با بیان اینکه مساحت کل این شهرک 236 هکتار است، افزود: جمعیت‌پذیری این شهرک حدود 30 هزار نفر پیش‌بینی شده و آماده‌سازی آن در دو فاز شرقی به مساحت 168 هکتار و غربی به مساحت 68 هکتار انجام می‌شود.

ابوالقاسم سلطانی با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید بنیاد تعاون ناجا، کار آماده‌سازی شهرک سرعت گرفته است، افزود: مهم‌ترین نیازهای شهرک در حال حاضر تأمین آب و احداث شبکه‌های آب و فاضلاب است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته، برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه مسکن که راکد مانده بود فعال شده است که از جمله می‌توان به شهرک ولی‌عصر بناب، ولی‌عصر بستان‌آباد و میلاد مرند اشاره کرد.

مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و توزیع برق استان و شهردار منطقه 6 تبریز هم در این نشست درخصوص تأمین زیرساخت‌های شهرک شهید صیاد شیرازی به ارائه گزارش پرداختند.

 

 

نظر شما