برای فرد گرمازده استامینوفن ندهید!

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۳:۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۹۷۲۷۲
برای فرد گرمازده استامینوفن ندهید!
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریزگفت:با توجه به گرم شدن هوا و احتمال بروز گرمازدگی از شهروندان خواست از فعالیت سنگین و طولانی طول روز خودداری و با مشاهده علائم اقدامات اولیه راشروع کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر فرزاد رحمانی علائم اولیه گرمازدگی را سردرد،سرگیجه،تعریق،گیجی،افت فشار،ضعف ،کم ادراری ،گرفتگی عضلانی وتهوع و کاهش هوشیاری عنوان کرد و افزود:گرمازدگی یک وضعیت اورژانسی تلقی میشود و چنانچه این علائم در فردی مشاهده شد باید اقدامات زیر از جمله:به پشت دراز کشیدن و قراردادن پاها بالاتر از سطح بدن،مایعات خنک و درصورت هوشیار بودن،استفاده از پنکه برای خنک کردن بدن؛درآوردن لباس ها واستفاده از دستمال خیس و خنک در زیربغل و کشاله ران و پیشانی انجام گیرد و به هیچ وجه از استامینوفن برای کاهش تب استفاده نشود.

وی ادامه داد: یک قاشق چایخوری نمک  داخل یک لیتر آب کمک موثری بهبود وضعیت بیمار می کند وحتما عضلات دچارگرفتگی را دروضعیت استراحت قرارداده و از جابجائی آن خودداری کنید.

 لازم به توضیح است درحالت طبیعی تعریق و تبخیر باعث حفظ دمای طبیعی بدن می شود ولی شرائطی از جمله قرارگرفتن در هوای گرم که منجر به افزایش دمای بدن بیش از 38درجه می شود و باید فوری اقدامات درمانی اولیه تابهبودی انجام ودرصورت نیاز از اورژانس 115کمک بخواهید.

خاطرنشان می شود:استفاده از عینک آفتابی وکلاه لبه دار واستفاده از کرمهای ضدآفتاب تاثیر مناسبی دارندو مصرف مایعات مناسب حتی درصورت تشنه نبودن درروزهای گرم فراموش نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز