شهردار تبریز خبر داد:

پایان کف‌سازی کلیه معابر بازار تاریخی/ آماده احداث پیاده‌راه جمهوری اسلامی هستیم

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۰:۲۹:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۸۲۶۱
پایان کف‌سازی کلیه معابر بازار تاریخی/ آماده احداث پیاده‌راه جمهوری اسلامی هستیم
شهردار تبریز از پایان کف سازی کلیه معابر عمومی بازار تاریخی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در آیین افتتاح پروژه های منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز اظهار کرد: بازار تبریز به نوعی نماد هویت و تاریخ شهر ما به شمار می آید که باید آن را احیاء و به یک جاذبه گردشگرپذیر تبدیل کنیم.

او ادامه داد: اعتبار شهر ما مدیون این بازار است و اگر امروز افتخار می کنیم که شهر ما بدون گدا است، مرهون همین بازاریان خیر است.

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت توجه به ابعاد گردشگری بازار تاریخی تبریز، گفت: با رونق گردشگری، اقتصاد اصناف بازار پویاتر خواهد شد و اقتصاد قوی، اداره شهر را تسهیل می کند. اگر اقتصاد شهروندان خوب باشد، اقتصاد مدیریت شهری نیز خوب می چرخد.

ایرج شهین باهر یادآور شد: با اینکه امور مربوط به بازار تاریخی تبریز بر عهده سازمان میراث فرهنگی است، اما شهرداری تبریز در مواقعی که نیاز باشد، منتظر بروکراسی های اداری نمی ماند و به صورت نیابتی به موضوع ورود پیدا می کند.

او افزود: تقریبا تمامی معابر اصلی بازار تبریز در این دوره از مدیریت شهری کف سازی و جداره سازی شده است؛ حتی ما اعلام آمادگی کرده ایم که نیمی از هزینه های کف سازی و جداره سازی معابر غیر عمومی بازار را نیز تامین می کنیم.

شهردار تبریز تصریح کرد: در صورت رضایت اصناف و کسبه بازار، احداث پیاده راه جمهوری می تواند در رونق کسب و کار این منطقه بسیار تاثیرگذار واقع شود.

ایرج شهین باهر همچنین با اشاره به دغدغه شهرداری تبریز درخصوص تامین حمل و نقل عمومی مرکز شهر، اضافه کرد: توسعه حمل و نقل عمومی برای ایجاد آرامش در بازار و جلوگیری از تخریب آن، بسیار مهم است و بر این اساس شهرداری تبریز به صورت جدی این موضوع را پیگیری می کند.

شهردار تبریز در پایان با بیان اینکه برای آبادانی هرچه بیش تر شهر لازم است شهروندان و مدیریت شهری به صورت تنگاتنگ در تعامل باشند، گفت: اینکه امروز ما در سطح کشور و جهان به نداشتن معتاد متجاهر یا تکدیگر در سطح شهر افتخار می کنیم، در سایه حساسیت شهروندان نسبت به این موضوع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز