معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز:

عمق بخشی به فعالیتهای فرهنگی با توسعه کتابخوانی

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۴:۲۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۹۸۴۷۵
عمق بخشی به فعالیتهای فرهنگی با توسعه کتابخوانی
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز در ساهای اخیر راستای توسعه و عمق بخشی به فعالیت های فرهنگی، اهتمام ویژه ای به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین  احمد حمیدی در جلسه  کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرضمن تشریح عملکرد معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال ۹۹ گفت: شهرداری با مشارکت و همراهی اهالی فرهنگ و هنر، گام های مؤثری در تعالی فرهنگی شهروندان تبریزی برداشته ست  و در همین راستا اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در سال جاری دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز با تمام قوا در پی حمایت از مقوله کتابخوانی است، گفت: هم اکنون ۲۹ کتابخانه عمومی و ۵۵ قرائتخانه  با ظرفیت ۲ هزار و ۸۱۶ صندلی و تعداد ۱۰۵ هزار و  ۹۴۴جلد کتاب زیر نظر شهرداری تبریز فعالیت می کنند که حدود ۷۰ درصد آن ها در مناطق کم برخودار تبریز واقع  شده است.

حمیدی با اشاره به اقدامات فرهنگی مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز  اظهار کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا، فضای مجازی بستری مناسب و ارزشمند برای فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی بود و مسابقات کتابخوانی در خانه بخوانیم و همچنین ۳۹مسابقه متنوع کتابخوانی از سوی مجموعه خانواده فرهنگی شهرداری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی  انجام شده است .

معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز  از برگزاری ۱۰۵ جلسه نقد  و معرفی کتاب به صورت حضوری و مجازی خبر داد و افزود: برنامه هایی مثل مسابقه های کتابخوانی در مناسبت های مختلف، سلسله برنامه های خاطره گویی، ۱۷۶کارگاه قصه گویی همراه با نمایش برای کودکان به صورت مجازی وحضوری ، بارگذاری ۴۷۳کتابهای صوتی و الکترونیک و یا معرفی کتاب در فضای مجازی تولید ۶۱ کلیپ معرفی و خلاصه کتاب در زمینه های حقوق شهروندی و مهارت های زندگی توسط کتابداران  و برپایی ۵ نمایشگاه کتاب در سالجاری با وجود محدودیتهای کرونایی در بستر فضای مجازی انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد:  ۹ ایستگاه‌ کتاب در مجتمع‌های پر جمعیت مناطق مختلف شهرداری به منظور افزیش سرانه مطالعه راه‌اندازی شدند و در مرحله نخست  در ۵۰ مجتمع مسکونی کتابخانه سیار افتتاح می‌شود و سپس در تمام مجتمع‌های مسکونی شهر پیاده می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی ایستگاه ها و پاتوق های مطالعه در پارک های تبریز از  توسعه کتابخانه ها در فضاهای عمومی و راه اندازی کتابخانه سیار( اتوبوس کتاب ) در تبریز خبر داد.

 

نظر شما