استاندار آذربایجان ‌شرقی:

عدالت مالیاتی در استان اجرایی می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۰۹:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۳۸۱۱
عدالت مالیاتی در استان اجرایی می‌شود
استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: عدالت مالیاتی به عنوان یک موضع مهم در استان اجرایی می‌شود و مؤدیان احساس تبعیض نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با مدیران امور مالیاتی استان به مناسبت روز مالیات، افزود: کار در بخش امور مالیاتی همانند قضاوت، دارای مسئولیتی سنگین است و خوشبختانه تا کنون از کارکنان امور مالیاتی استان تخلفی گزارش نشده و همه آنها پاک‌دست هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه درآمدهای نفتی کشور کاهش یافته و به یک دهم رسیده، منبع اصلی درآمد دولت، مالیات است که دولت را سرپا نگه داشته است.

پورمحمدی افزود: تعامل، حسن خلق و مدارا با مؤدیان مالیاتی باعث شده مردم استان از خدمات امور مالیاتی رضایت داشته و گله‌ای نداشته باشند.

وی گفت: افزیش ۱۱۷ درصدی درآمدهای مالیاتی استان نشان می‌دهد که اداره کل امور مالیاتی استان توانسته کسانی را که فرار مالیاتی داشته‌اند شناسایی کند.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از الکترونیکی شدن امور مالیاتی و شفافیت در عملکرد این حوزه، گفت: ارتقای فرهنگ مالیاتی بسیار مهم است و باید مردم به این بلوغ فکری برسند که در ازای خدماتی که از دولت دریافت می‌کنند مالیات پرداخت کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه باید مؤدیانی که عملکرد خوبی داشته و به موقع مالیات پرداخت می کنند تشویق شوند، اظهار داشت: متأسفانه برخی شرکت‌های بزرگ، خدمات را در داخل استان دریافت می‌کنند و مالیات خود را در سایر استان‌ها پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در طی دوران مدیریت خود در استان تلاش کردم بخشی از حساب‌های مالی شرکت‌های بزرگ را که در خارج استان بود به داخل استان بیاوریم.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: سال گذشته 4۴۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان وصول شده که نسبت به سهمیه و تکلیف برنامه‌ریزی شده، ۱۱۴ درصد تحقق یافت؛ این در حالی است که میانگین کشوری ۱۱۳ درصد بود.

غلامرضا شریفی با اشاره به رعایت عدالت مالیاتی و ارائه معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی در استان، افزود: اداره کل امور مالیاتی استان در بخشودگی جرایم رتبه‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نسبت به سال ۹۸، ۴۰ درصد رشد داشته‌ایم و سهم درآمدهای مالیاتی نسبت به کل درآمدهای استان ۹۴ درصد توسط امور مالیاتی وصول شده است.

شریفی اضافه کرد: حدود ۶۷۸ میلیارد تومان عوارض شهرداری و دهیاری‌ها وصول و به حساب‌هایشان واریز شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز