مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی :

حمایت بهزیستی از۱۹۱۵۱ بانوی سرپرست خانوار در سطح استان/ بهره مندی بیش از یک میلیون نفر از خدمات پیشگیرانه بهزیستی

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۲:۳۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۷۸۹۸
حمایت بهزیستی از۱۹۱۵۱ بانوی سرپرست خانوار در سطح استان/ بهره مندی بیش از یک میلیون نفر از خدمات پیشگیرانه بهزیستی
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۱۹۱۵۱ بانوی سرپرست خانوار استان از بهزیستی مستمری بین ۳۵۰ الی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، فرگل صحاف در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت های صورت گرفته از بانوان سرپرست خانوار اظهار کرد: اقداماتی چون پرداخت سرمایه کار بلاعوض، کمک هزینه لوازم ضروری زندگی، تقویت و توسعه گروه‌های همیار زنان، معافیت سربازی برای فرزندان مذکور خانواده، مداخلام مددکاری اجتماعی و ... در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها در بهزیستی انجام می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر تعداد ۷۷ هزار و ۵۷۷ معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با اشاره به پوشش بیمه ای مددجویان بهزیستی گفت: ۴۴ هزار و ۷۸۳ نفر  در سطح استان دارای پرونده اجتماعی بهزیستی هستند و تعداد ۸۴ هزار و ۳۵۴ نفر تحت پوشش بیمه مددجویی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از افزایش مستمری پرداختی به مددجویان استان در طی یک سال گذشته خبر داد و گفت:  در طی یک سال گذشته مستمری خانوارهای تک نفره با افزایش ۱۰۳ درصدی به ۳۵۰ هزار تومان، خانوارهای دو نفره با افزایش ۷۳ درصدی به ۵۰۰ هزار تومان، خانوارهای سه نفره با افزایش ۸۷ درصدی به ۷۰۰ هزار تومان، خانوارهای چهار نفره با افزایش ۸۶ درصدی به ۹۰۰ هزار تومان و مستمری خانوارهای پنج نفره به بالا به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

صحاف گفت: طی یک سال گذشته ۴۶ کودک از طریق این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های واجد شرایط متقاضی فرزندخوانده سپرده شدند.

وی با اشاره به عملکرد این اداره کل از هفته بهزیستی سال گذشته تا به امروز اظهار کرد: ۳۲۰ کودک در ۲۴ مرکز شبانه روزی و یک هزار و ۶۰۵ کودک امدادبگیر در کنار بستگان خود نگهداری می شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری نیز اظهار کرد: یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از خدمات پیشگیرانه بهره مند شدند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات ارایه شده در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی استان افزود: ۲۰ مرکز دولتی و ۱۴۱ مرکز غیردولتی، ۲۳ مرکز مجری طرح کنترل و کاهش طلاق در این زمینه فعالیت می کنند که طی یکسال ۳۵ هزار و ۶۲۴ مشاوره حضوری، ۶۱ هزار و ۹۷۸ نفر از طریق صدای مشاور و ۴ هزار و ۱۹۹ مورد کنترل و کاهش طلاق خدمات دریافت کرده اند.

صحاف با اشاره به فعالیت ۷۶ مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد نیز گفت: از این تعداد ۲۵ مرکز اقامتی، ۳۴ مرکز سرپایی، یک مرکز جامع توانمندی و ۱۵ مرکز کاهش آسیب می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز