شهردار تبریز خبر داد:

ارسال پرونده تبریز به عنوان شهر خلاق ادبیات به یونسکو

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۲:۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۸۴۱۰
ارسال پرونده تبریز به عنوان شهر خلاق ادبیات به یونسکو
شهردار تبریز گفت: بر اساس اعلام کمیسیون ملی ایران - یونسکو، پرونده تبریز در حوزه شهر خلاق ادبیات به یونسکو ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر با اعلام این خبر اظهار کرد: تبریز خاستگاه مکاتب برجسته هنری و ادبی است و شعر و ادب و هنر آذربایجانی در طول تاریخ توسعه یافته به نحوی که این شهر در هزار سال گذشته محل نشست و برخاست فضلا،‌ شعرا و ادبای بسیاری از جمله صائب تبریزی، شمس تبریزی، ملا محمد فضولی، محمد حسین شهریار، پروین اعتصامی و همام تبریزی بوده است.

او ادامه داد: این ها، ظرفیت بسیار ارزشمند و گسترده‌ای را برای تعاملات جهانی و کسب عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات فراهم می سازد که برای تحقق این مهم اقدامات لازم را از ماه ها قبل آغاز کردیم.

شهردار تبریز یادآور شد: پیش از این با پیگیری های انجام یافته شهرداری تبریز لایحه ای در زمینه پیوستن تبریز به شبکه شهرهای جهانی خلاق مورد تصویب کمیسیون فرهنگی و نهایتاً شورای اسلامی شهر قرار گرفت و به دنبال آن کارشناسان یونسکو در تهران در شهرداری تبریز حضور یافتند و در خصوص تکمیل فرم‌های مربوط بر اساس ظرفیت های فرهنگی و تاریخی این شهر در حوزه ادبیات اقدامات لازم و تخصصی انجام شد.

شهردار تبریز ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن انتخاب تبریز به عنوان شهر خلاق در زمینه ادبیات شاهد آثار ملموس این اتفاق خوب در حوزه های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی باشیم.

 

نظر شما