معاون اجتماعی، فرهنگی شهردار تبریز خبر داد:

تبیین سبک زندگی علامه طباطبایی با عنوان گفتمان زندگی

۱۴۰۰/۰۴/۳۱ - ۰۹:۵۲:۵۵
کد خبر: ۱۲۱۰۰۳۳
تبیین سبک زندگی علامه طباطبایی با عنوان گفتمان زندگی
معاون اجتماعی، فرهنگی شهردار تبریز گفت: سبک زندگی علامه طباطبایی در قالب ۴۰ نشست با عنوان گفتمان زندگی و با مشارکت معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان در بین خانواده ها تبیین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،حجت الاسلام احمد حمیدی در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین معاونت اجتماعی، فرهنگی و هنری شهرداری تبریز و معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: دغدغه ای که ما در حوزه فرهنگ داریم، مربوط به موضوع خانواده است و این دغدغه به این دلیل است که در دهه اخیر دشمن با استفاده از تمام ظرفیت های تبلیغاتی خود اعم از فضای مجازی و ماهواره و ... به دنبال فروپاشی خانواده است و حرمت و قداست خانواده در دین مبین اسلام را هدف قرار داده و تلاش می کند تا خانواده را از تعریف اسلام دور بسازد.

او ادامه داد: در این خصوص وظیفه ما نیز این است که برای خانواده ها و شهروندان محترم برنامه داشته باشیم و سبک زندگی انسان های صاحب اندیشه در حوزه خانواده مانند علامه طباطبایی را که از مشاهیر بومی ما هستند و به صورت بین المللی شناخته شده اند، از طریق صاحب‌نظران به زبان روز به خانواده ها مطرح کنیم.

معاون اجتماعی، فرهنگی شهردار تبریز گفت: عنوان تفاهمنامه و طرح مشترک بین معاونت اجتماعی، فرهنگی و هنری شهرداری تبریز و معاونت فرهنگی دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان، طرح گفتمان زندگی است که بر این اساس ۴۰ نشست و گفتمان را به صورت هفتگی برگزار می کنیم و هر هفته یک بعد زندگی علامه را مطرح کنیم تا مجموعه آثار در قالب کتاب به مردم عرضه شود.

او افزود: طبق تفاهم نامه، با توجه به ارتباطاتی که معاونت فرهنگی بیت نماینده محترم ولی فقیه استان با صاحب‌نظران بخصوص در حوزه علمیه دارند، محتواسازی از طرف آن معاونت محترم خواهد بود و ما این موضوع را به بطن جامعه خواهیم برد. همه موضوعات و هر ۴۰ نشست در محلات و برای خانواده ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: همچنین در معاونت فرهنگی شهرداری تبریز، مربیانی در خط مقدم فرهنگ فعالیت دارند که ما می توانیم آنها را به عنوان مشاوران و مربیان خانواده، از نظر فکری و مطالعاتی تجهیز کنیم تا از طریق مراکز فرهنگی پیام گفتمان زندگی را به خانواده های محترم برسانند.

او گفت: در کنار این موضوعات که در قالب سخنرانی و گفتمان و مشارکت دو سویه از طرف خانواده ها خواهد بود، قطعا محتواهایی نیز آماده خواهد شد که این محتواها می تواند از طریق هنرمندان و در قالب های فیلم کوتاه، پوستر، نمایش و طراحی باشد.

معاون اجتماعی، فرهنگی شهردار تبریز یادآور شد: ما ضمن اینکه افکار، اندیشه و سبک زندگی علامه طباطبایی را نشر می دهیم، برای چهلمین سالگرد ارتحال ایشان نیز آمادگی ایجاد می کنیم و این موضوع را بهانه ای برای نشر سبک زندگی دیگر شخصیت های محلی که چهره ملی و بین المللی هستند در بین جوانان و خانواده ها قرار می دهیم.

حجت الاسلام نیازی نیز در حاشیه جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری بین معاونت اجتماعی، فرهنگی و هنری شهرداری تبریز و معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: با درایت و ابتکار نماینده محترم و مغزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز و حمایت، همراهی و همکاری صمیمانه معاونت اجتماعی، فرهنگی و هنری تبریز دو طرح برای ارتقای سطح معرفتی و فرهنگی شهر تبریز از هفته آینده اجرا می شود.

او ادامه داد: اولین تفاهم‌نامه، برگزاری گفتمان زندگی در آستانه چهلمین سالگرد ارتحال علامه طاطبایی است که طی آن ۴۰ اصل و قاعده از سبک زندگی شان استخراج شده و به بهانه چهلمین سالگرد ایشان، ۴۰ هفته در ۴۰ محله تبریز و هر هفته یکی از اصول و قواعد سبک زندگی علامه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: دومین تفاهمنامه طرفین نیز در قالب طرح تربیت مربی زندگی است که در این راستا با تقسیم کار انجام شده، مباحث سخت افزاری به عهده معاونت محترم فرهنگی شهرداری و مباحث نرم افزاری، تولید محتوا و ارائه نیز به عهده معاونت فرهنگی دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان خواهد بود.

او افزود: در طول یکسال از میان مربیان عزیز معاونت فرهنگی شهرداری، ۴۰ نفر انتخاب شده و و به عنوان مربی زندگی تربیت خواهند شد و در دوره های آموزشی والدین آگاه، اصول و قواعد پدر و مادری به آنها آموزش داده می شود تا از کانال مربیان، این اصول و قواعد در سطح شهر توزیع و پخش شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز