با دستور رئیس جمهور انجام شد؛

بهره‌برداری از ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس/ افتتاح خط تولید خودرو، فولاد و کولر گازی

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۰۸:۳۶:۰۸
کد خبر: ۱۲۱۲۰۴۶
بهره‌برداری از ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس/ افتتاح خط تولید خودرو، فولاد و کولر گازی
20 پروژه تولیدی و خدماتی منطقه آزاد ارس در هشتاد و پنجمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، با افتتاح این پروژه‌ها که با سرمایه‌گذاری 928 میلیارد تومانی بخش خصوصی اجرا شده است، 669 نفر از جوانان جویای کار منطقه مشغول به کار خواهند شد.

خط تولید خودروی پیکاپ دنده‌اتوماتیک در کارخانه ارس خودرو دیزل (آمیکو) با اعتبار 104 میلیارد تومان، فاز دوم مجتمع فولاد آذرآبادگان با ظرفیت تولید سالانه 70 هزار تن شمش فولادی و اعتبار 250 میلیارد تومان، فاز نخست کارخانه مدیا شتاب الکترونیک  تولیدکننده کولر و چیلر گازی با اعتبار 118 میلیارد تومان و مجتمع تجاری و اقامتی دنیز با اعتبار 112 میلیارد تومان از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه آزاد ارس بود.

رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها با بیان اینکه در زمینه مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در 8 سال گذشته فعالیت بسیار خوبی انجام شده است، گفت: تلاش ما این بود که مناطق آزاد اقتصادی و تجاری از وارد کننده کالا به مراکز تولیدی و صادراتی و مراکز جذب سرمایه داخلی و خارجی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به تلاش دولت برای توسعه مناطق آزاد اقتصادی و تجاری کشور،‌ گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده و تصویب در مجلس شورای اسلامی، امروز 15 منطقه آزاد داریم که امیدواریم بتوانند کشور را در مسیر تعامل سازنده با کشورهای همسایه و جهان قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به شتاب روزافزون توسعه و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس، گفت: ارس برترین منطقه آزاد کشور به لحاظ توسعه است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: منطقه آزاد ارس در حال حاضر به مرکز تولید و فعالیت اقتصادی تبدیل شده و کاهش نرخ بیکاری استان به 7 درصد نتیجه این فعالیت‌‌هاست.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس هم ضمن ارائه گزارشی از پروژه‌های قابل افتتاح این منطقه به رئیس جمهور، گفت: امروز پنجمین مرحله افتتاح طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس در سال جاری است.

محسن نریمان با بیان اینکه در حال حاضر 105 پروژه با اعتبار 10 هزار میلیارد تومان در این منطقه در حال اجراست، افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در مجموع 40 درصد است و بخش عمده‌ای از آنها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین منطقه آزاد ارس را الگوی فعالیت‌های اقتصادی موثر با رویکرد حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: مجوز ایجاد ژئوپارک ارس صادر شده و این منطقه به عضویت شهرهای سالم و ایمن درآمده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز