فرماندار شهرستان تبریز:

انتخابات شورا در صحت کامل برگزار شد

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۲:۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۲۱۶۱۵۹
انتخابات شورا در صحت کامل برگزار شد
فرماندار شهرستان تبریز در مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز با ذکر بایاد و نام شهدا گفت: شروع به کار دولت جدید را به اقای رییسی تبریک می‌گوییم و دوران جدید جمهوری اسلامی با مشارکت مردم شروع شد که امیدواریم لین دوره، دوره حل مشکلات مردم باشد و دولت در رفع مشکلات مردم موفق باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بهروز مهدوی با بیان اینکه انتخابات شورای شهر تبریز که در ۲۸ خرداد رقم خورد پاره‌ای الزامات داشت که قرار بود انتخابات در کلان شهر ها به صورت الکترونیکی باشد که در زمان شروع برخی مشکلات به وجود آمد.

وی تصریح کرد:  ۲۸۴۰ دستگاه در تبریز وجود داشت که هر کدام برای راه اندازی نیازمند ۴۰ دقیقه زمان برای آن لازم بود.

مهدوی اضافه کرد: کارت های الکترونیکی نیز ساعت ۱ بامداد جمعه به تبریز رسید و تمام این موارد باعث شد در برخی شعب اخذ رای، بصورت دستی باشد و در ۵۳۰ شعبه اخذ رای مشکلی نداشتیم و ۱۶۰ شعبه به دلیل تاخیر ورود به حوزه با مشکل روبرو شد.

فرماندار شهرستان تبریز گفت: بد اخلاقی ها و شبهاتی که در جریان انتخابات ایجاد شد در این دوره در بالاترین حد بود و مورد استقبال مردم واقع نشدند به این قانع نشده و تشویش اذهان عمومی را باعث شدند.

مهدوی با بیان اینکه هیات های فنی و متخصص از هیات مرکزی نظارت ها بازرسی کردند اما حتی یک رای مشکل دار نبود، اظهارداشت: در سه مرحله نتایج انتخابات اعلام می‌شود که در مرحله آخر این نتایج مشخص شد.

بهروز مهدوی اضافه کرد: فردای روز رای گیری و قبل از شکایت فهمیدیم به دلیل اشتباه در یکی از شعبات، تغییر در آرا منتخبین ۱۳ و ۱۴ اتفاق افتاده، اما بالاخره نتایج به صورت رسمی اعلام شد و  بزودی ریز نتایج را اعلام خواهم کرد تا اعتماد مردم لطمه نبیند.

وی اضافه کرد: علیرغم تلاش های دشمنان و افراد فرصت طلب انتخابات در صحت و امنیت کامل برگزار و نتایج اعلام شد.

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به اینکه ۳۴  ماده و ۹ تبصره وظایف شورا را مشخص کرده‌اند تاکید کرد: در این جلسه دو دستور جلسه خواهیم داشت که هم مراسم تحلیف برگزار خواهد شد و هم هیئت رییسه مشخص خواهد گردید.

وی با اشاره به سوالات متداول در خصوص محل برگزاری این جلسه گفت: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت و رئیس شورای تامین قانون گذار این اختیار را داده تا با دعوت فرماندار مراسم تحلیف برگزار شود.

مهدوی افزود: صحن شورا قائم به مکان نیست و هرجایی که ۱۳ نفر عضو شورا حضور داشته باشند صحن شورا است و از ثبت نام انتخابات تا مراسم تحلیف برعهده فرمانداری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مراسم با کمترین تعداد مهمانان برگزار شده است تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونایی شهرستان و وجود وضعیت قرمز مجبور به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز